درگیری لفظی ترامپ و بوش در توییتر

© REUTERS / Kevin Lamarqueدرگیری لفظی ترامپ و بوش در توییتر
درگیری لفظی ترامپ و بوش در توییتر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آن‌ که جرج دبلیو بوش رئیس جمهور پیشین امریکا در پیامی ویدئویی خواستار کنار گذاشتن اختلافات از سوی احزاب شد، با واکنش تند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور مواجه شد.

به گزارش اسپوتنیک، بوش در این پیام ویدئویی گفت که بیایید به یاد بیاوریم که در رویارویی با این تهدید مشترک، تفاوت‌های ما چقدر اندک هستند.

بوش که طی سال‌های اخیر بندرت درباره مسائل سیاسی در آمریکا اظهارنظر کرده بود در ادامه گفت: «با در نظر گرفتن همه مسائل [در می‌یابیم که] ما جنگجویان پارتیزانی نیستیم. ما انسان هستیم و از دیدگاه خداوند به میزان برابری آسیب‌پذیر و به میزان برابری شگفت‌انگیز هستیم. ما باهم صعود و سقوط می‌کنیم و مصمم شده‌ایم که صعود کنیم».

ترامپ روز یکشنبه در واکنش به سخنان بوش در حساب توییتری خود نوشت: «از پیام رئیس‌جمهور پیشین بوش ممنونم، ولی او موقع استیضاح من کجا بود تا خواستار کنار گذشتن پارتیزان‌بازی شود؟»

وی در ادامه نوشت: «او را هیچ کجا نمی‌شد در حال صحبت کردن علیه بزرگترین فریب‌کاری تاریخ امریکا پیدا کرد».

امریکا در حال حاضر به بزرگ‌ترین مرکز شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است و نحوه پاسخ دولت به این بحران انتقادات زیادی به همراه داشته است. از سوی دیگر بازگشایی مجدد کسب‌وکار‌ها یا ادامه دادن قرنطینه، به صحنه مجادله و نزاع سیاسی بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تبدیل شده است.

این اختلافات تا جایی پیش رفت که روز پنجشنبه صد‌ها معترض که برخی نیز مسلح بودند، در اعتراض به تمدید قوانین قرنطینه در ایالت میشیگان، مقابل ساختمان ایالتی کنگره دست به تظاهرات زدند. آن‌ها که قصد داشتند وارد صحن قانون‌گذاری این ساختمان شوند، خود را به لابی این مجتمع رساندند، اما با مقاومت نیرو‌های پلیس و کارکنان مواجه شده و مجبور به خروج از ساختمان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала