ساخت واکسن کرونا توسط غول داروسازی آمریکایی

© Fotolia / BillionPhotos.comШприц и ампула в руках медика
Шприц и ампула в руках медика  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت بهداشتی Johnson & Johnson جانسون، از تولید یک میلیارد دوز واکسن کرونا برای سال آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از شبکه تلویزیونی ABC شرکت بزرگ  بهداشتی آمریکایی Johnson & Johnson اعلام کرد که تا سال 2021 حداکثر 1 میلیارد دوز واکسن کرونا ویروس را عرضه خواهد کرد.

دکتر پاول استوفلز ، مدیر ارشد علمی شرکت عظیم بهداشت و درمان Johnson & Johnsonگفت: این شرکت به دنبال تولید یک میلیارد واکسن کرونا ویروس برای سال آینده است.

استوفلس روز یکشنبه عنوان کرد: ما آزمایش های بالینی را در ماه سپتامبر شروع می کنیم و امیدوارم تا پایان سال داده ها را داشته باشیم.

 ترامپ زمان ساخت واکسن کرونا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ زمان ساخت واکسن کرونا را اعلام کرد

وی گفت: ، شرکت بهداشتی آمریکایی Johnson & Johnson در حال پیشرفت تولید است  و تولید واکسن را در اواخر سال جاری آغاز می شود.

استوفلز گفت: در حال حاضر کارآزمایی بالینی باید انجام شود و این کار به مدتی زمان می برد.

در تاریخ 6 می محققان ایتالیایی ادعا کردند كه واكسنی را توسعه داده‌اند كه می‌تواند ویروس کرونا را درسلول‌های انسانی خنثی كند.

 یادآوری می‌کنیم که اواسط ماه مارچ امسال، دانشمندان مؤسسه تحقیقاتی  Kaiser Permanente در ایالت واشنگتن  واکسنی را که در زمانی کوتاه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس COVID-19 تولید کرده‌اند را به بازوی یک خانم داوطلب 43 ساله تزریق کردند.

محققان در این تست، بخشی از کد ژنتیکی ویروس که مسئول ساخت پروتئینی در سطح ویروس است را تولید و وارد بدن یک انسان کردند. گفته شد که  داوطلبان دریافت واکسن در معرض خطر ابتلا به کرونا نیستند زیرا در این آزمایش، خود کروناویروس وارد بدن آنها نشده است.

 بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، چهار میلیون و 180 هزار و 303 نفر در سراسر جهان به ویروس همه‌گیر کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین نزدیک به 283 هزار تن هم جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала