آخرین جزئیات حادثه ناوشکن ایرانی؛ تعداد جان باختگان به 19 نفر رسید

عضو شوید
ناوچه "کُنارک" نیروی دریایی ارتش ایران در محدوده آب های بندرجاسک با شلیک اشتباهی ناو جماران، مورد هدف قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، در حادثه ناوچه کنارک 19 تن جان باخته و 15 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

در بیانیه ارتش ایران آمده است: «عصر روز یکشنبه 21 ثور در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهاي نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک كنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دريادلان نيروی دريايی به فيض شهادت نائل آمدند».

بیانیه می‌افزاید که «پس از این حادثه تیم های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. نیرو های مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند. تعداد شهدای این حادثه 19 تن بوده و تعداد مجروحان نیز 15 نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند. شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است. ️انتظار می‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود».

پیش از این گزارشی مبنی بر احتمال اصابت راکت نیروی دریایی ایران به این شناور گزارش شده بود که از طرف مقامات ایران تایید نشده است.

پیشتر، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرده بود که بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه، 21 ثور) در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

گفتنی است که ناوچه موشک انداز کنارک کلاس هندیجان با کد 1403 است که از سال 1988 در خدمت نیروی دریایی ایران می‌باشد.

این ناو با 47 متر طول، 8.5 متر عرض و 447 تن وزن و آبخور 2.9 متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ 2 میلیمتری برخوردار است و همچنین 4 لانچر راکت کروز ضد کشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала