Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فساد، شفیق‌الله شفق را شش سال از بازی‌های کریکت محروم کرد

© Photo / ACBتیم ملی کریکت افغانستان
تیم ملی کریکت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، بورد کریکت افغانستان می‌گوید که به دلیل فساد و تقلب در جریان بازی‌ها، شفیق الله شفق، عضو تیم ملی کرکت افغانستان را برای شش سال از کرکت منع کرد. آقای شفق نخسین ورزشکار افغان است که به دلیل فساد و تقلب مجازات می‌شود.

تیم ملی کریکت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رتبه‌بندی شورای بین المللی کریکت؛ راشد اول و مجیب الرحمن دوم

بر اساس معلومات بورد کریکت افغانستان، شفیق الله شفق در جریان بازی‌های لیگ برتر افغانستان در سال 2018 و در لیگ برتر بنگله دیش در سال 2019 با سازشگران توافق کرده بود. این عضو تیم ملی در این سازش، پول نیز به دست آورده و تلاش کرده بود سایر ورزشکاران را نیز به این عمل ترغیب کند. اما مسوولین بورد کرکت افغانستان واضح نکرده اند که آقای شفق چه مقدار پول دریافت کرده بود.

بر اساس قانون شورای بین المللی کرکت، بازیکنان باید موضوعات مرتبط با فساد را به زودترین فرصت گزارش دهند. در جریان لیگ‌های بزرگ کرکت جهان، حلقات درگیر در سازشگری‌های ورزشی تلاش می‌کنند وزرشکاران را در مقابل حرکات مشخص مانند، بیتنگ، بالنگ و فیلدنگ خراب، پول بدهند.

براساس گزارش‌ها،‌ این حلقات از این سازشگری‌ها میلیون‌ها دالر به دست می‌آورند. بورد کرکت افغانستان گفته است که آقای شفق به "جرم‌اش اعتراف" کرده و در انجام تحقیقات همکاری همه جانبه کرده است. بورد کرکت افغانستان گفته است که مجازات شفق درس عبرت به سایر وزشکاران خواهد بود. شفیق الله شفق که یکی از بهترین بتسمن‌ها و وکت کیپر تیم ملی کرکت افغانستان است، تا حال در این مورد اظهار نظر نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала