جزئیات تازه از حمله بر شفاخانه صد بستر دشت برچی

© Sputnik/TAحمله بر شفاخانه برچی/
حمله بر شفاخانه برچی/  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله حمله بر شفاخانه صد بستر دشت برچی را جنایت ضد بشری دانسته از سازمان‌های ملی و بین المللی حقوق بشری می خواهد تا این جنایت را به گونه جدی دنبال کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله‌ی کشور در بیانیه‌ای تعقیبی در پیوند به حمله امروزی  مهاجمین مسلح اعلام کرد که در حمله‌ی سه مهاجم مسلح بر شفاخانه‌ی ملی صد بستر دشت برچی واقع در حوزه‌ی سیزدهم امنیتی شهر کابل، تا کنون چهار غیرنظامی کشته شده‌اند.

این وزارت همچنان گفته است که پنج غیرنظامی دیگر به‌شمول کودکان در این حمله زخمی شده‌اند. آمار تلفات ابتدایی است.

با گذشت سه‌ونیم ساعت از آغاز حمله، صدای تیراندازی از محل رویداد به‌گونه‌ی وقفه‌ای شنیده می‌شود. وزارت صحت نیز گفته است که هشت زخمی از محل رویداد به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند. شاهدان عینی آمار تلفات را بیش از این می‌گویند.

طالبان: حمله بر شفاخانه برچی کار ما نیست - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: حمله بر شفاخانه برچی کار ما نیست

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که حوالی ساعت 10:00 پیش از چاشت امروز مهاجمان مسلح بر این شفاخانه حمله کردند. به نقل از اعلامیه، نیروهای قطعات خاص پولیس در نخستین دقایق این حمله به ساحه اعزام شدند.

وزارت داخله گفته است که تا کنون یک مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی از پا درآمده و منزل اول شفاخانه نیز به‌گونه‌ی کامل از وجود مهاجمان پاک‌سازی شده است.

این وزارت افزوده است که عملیات پاک‌سازی جریان دارد و تا کنون بیش از 80 غیرنظامی به‌شمول کارمندان صحی، کودکان و زنان از ساحه‌ی رویداد نجات داده شده‌اند.

وزارت داخله این حمله را جنایت ضد بشری دانسته از سازمان‌های ملی و بین‌المللی حقوق بشری نیز خواسته است که این گونه جنایات را به‌گونه‌ی جدی دنبال کنند.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. طالبان هر گونه دست داشتن در این رویداد را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала