حمله هوایی ارتش به طالبان در بلخ تلفات سنگین برجا گذاشت

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک حملۀ هوایی نیرو های ارتش به طالبان در ولایت بلخ، 17جنگجوی این گروه کشته و ده نفر دیگر آنان زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که گروه طالبان شب گذشته (دوشنبه، 22 ثور) در ولسوالی بلخ ولایت بلخ، هنگام کار گذاری ماین، آماج حملات هوایی قرار گرفتند.

در همین حال قول اردوی 209 شاهین، مستقر در شمال کشور نیز اعلام کرد که جنگجویان طالبان در روستای «پلاس‌پوش» ولسوالی بلخ به منظور حفر جاده و کار گذاری ماین، توسط «اسکواتور» تجمع کرده بودند که توسط نیروی هوایی هدف قرار گرفتند.

ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارگ به "افغان کشی طالبان" در ولایت لغمان

براساس اعلام این پایگاه ارتش، در این حمله افزون بر کشته و زخمی ‌شدن طالبان، دو غیر نظامی که طالبان به ‌زور برای حفر سرک آورده بودند نیز زخمی شده‌اند.

مقام‌های حکومت افغانستان می‌گویند، حملات طالبان افزایش یافته‌اند.

این در حالی است که وزارت دفاع ملی روز گذشته گفته بود که در پی حمله جنگجویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در ولایت لغمان، شش سرباز ارتش کشته شده است.

نیروهای امنیتی در شرق می‌گویند که در این اواخر حضور جنگجویان خارجی از جمله القاعده و جیش محمد در صفوف طالبان در این بخش پر رنگ شده ‌است ادعای را که طالبان رد می‌کنند.

این در حالی است که روز گذشته برخی منابع اعلام کردند که در حمله طالبان بر کاروان نیروهای امنیتی، دست‌کم 27 سرباز در ولسوالی علی‌شینگ ولایت لغمان جان باختند و چندین موتر این نیروها تخریب شده و همچنین 9 سرباز دیگر هنوز ناپدید است.

در همین حال بر اساس اعلام وزارت دفاع ملی، در این حمله، شش نیروی ارتش کشته و پنج نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

 سخنگوی طالبان همچنان گفته است در این حمله 13 تانک نیروهای دولتی نیز از بین رفته‌اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала