روز جهانی پرستاران: پرستاران در زمان گسترش ویروس کرونا نیاز به سپاسگزاری و پشتیبانی دارند

© REUTERS / Tony Gentileروز جهانی پرستاران: پرستاران در زمان گسترش ویروس کرونا نیاز به سپاسگزاری و پشتیبانی دارند
روز جهانی پرستاران: پرستاران در زمان گسترش ویروس کرونا نیاز به سپاسگزاری و پشتیبانی دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پرستاران و سایر کارمندان مراقبت های بهداشتی که در خط مقدم مبارزه با کووید-19 جان های شان را به خاطر سلامتی ما در خطر انداخته اند، شایسته ای سپاسگزاری و پشتیبانی هستند.
سازمان صحت از کمبود پرستاران در جهان برای مقابله کرونا خبر داد  - اسپوتنیک افغانستان
سازمان صحت از کمبود پرستاران در جهان برای مقابله کرونا خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، شورای بین المللی پرستاران و جنبش بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به طور مشترک در 12 می این روز بین المللی پرستاران را جشن می گیرند تا پرستاران را در سراسر جهان و به ویژه آنهایی که مدیریت یک بار کاری بی پیشینه و درمان بیماران گرفتار شده به بیماری کووید-19 را به دوش گرفته اند، سپاسگزاری کند.

اگرچه بسیاری از جوامع از پرستاران و متخصصان پزشکی سپاسگزاری کرده اند، اما در برخی مناطق گزارش های نگران کننده ای از آزار و اذیت و خشونت در برابر پرستاران و سایر پرسنل مراقبت های بهداشتی در پیوند به کووید-19 از جمله در حمل و نقل عمومی و در خانه های خود کارکنان بهداشتی وجود دارد.

رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: "پرستارها نجات دهنده زندگی در جهان هستند. آنها در معرض خطر سلامت خود هستند و خیلی وقت ها را از خانواده خود دور می گذرانند تا به کسانی که از کووید-19 رنج می برند، کمک کنند".

او افزود: "دیدن و شنیدن ستایش و سپاسگزاری از جوامع پرستاران بسیار دل انگیز است، اما این ناراحت کننده است که سایر پرستاران با آزار و اذیت، جنگ و حتی حمله روبرو شوند".

وی گفت: "ایمنی کارکنان مراقبت های بهداشتی در طول این بیماری، برای غلبه بر این بیماری در جوامع بسیار مهم است. آنها نه تنها افراد را از COVID-19 نجات می دهند، بلکه از تداوم خدمات درمانی در زمینه صرفه جویی در زندگی برای محافظت از مردم در برابر حوادث و سایر بیماری ها نیز اطمینان می دهند".

دبیرکل فدراسیون بین المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر گفت: "ما نگران این هستیم که این بیماری همه گیر فشار را به کارمندان پزشکی و سیستم های بهداشتی، به ویژه در شرایط آسیب پذیر و شکننده زیاد کند".

انت کندی رئیس بین المللی پرستاران ، گفت: "درگیری و خشونت در برابر پرستاران و سایر کارکنان بهداشت و درمان در بعضی کشورها تکان دهنده است؛ تنها پاسخ آن، تحمل است".

 وی ادامه داد: "در بحبوبه گسترش این بیماری همه گیر پرستاران به حق به عنوان قهرمانان شناخته می شوند، اما آنها همچنین مادران و پدرانی معمولی هستند که خانواده خود را برای محافظت از شما برای مدتی طولانی ترک کرده اند. آنها شایسته این هستند که بتوانند بدون ترس کار کنند".

پیش از این، پایوازان یک بیمار کرونایی در افغانستان نیز یک پزشک و چند پرستار را مورد لت و کوب قرار داده بودند.

یادآوری می کنیم، که تحقیقات جدیدی که امروز به مناسبت روز جهانی پرستار منتشر شده‌اند، عنوان می‌کنند که حدود نیمی از محل‌های بهداشتی و درمانی در فقیر‌ترین کشور‌های جهان دسترسی به آب پاک ندارند، این مسئله بدین معناست که یک میلیارد نفر از مردم جهان، در محل‌هایی به دنبال مراقبت‌های درمانی  هستند که حتی وسایل بهداشتی لازم را ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала