عصبانیت کاخ سفید از آمادگی ایران در خصوص تبادل زندانیان

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر تزلزل ترامپ در حمله به ایران
تزلزل ترامپ در حمله به ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام بلند پایه کاخ سفید پیشنهاد ایران مبنی بر آمادگی این کشور برای تبادل زندانیان را مورد نکوهش قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کن کوچینلی، کفیل قائم‌مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا در پاسخ به پیشنهاد ایران برای مبادله زندانیان، تهران را به عدم پذیرش شهروندانش متهم كرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دوشنبه با تکرار پیشنهاد ایران درباره تبادل زندانیان با آمریکا گفته بود که آمریکا هنوزدرباره تبادل زندانیان پاسخی نداده است. وی گفت تهران برای تبادل زندانیان آماده است.

 آمادگی ایران برای تبادله زندانیان با آمریکا   - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ایران برای تبادله زندانیان با آمریکا

این مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا در پاسخ توییتری به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در خصوص مبادله زندانیان پاسخ داده است و خطاب به وی گفته "ظریف شما جز حرف زدن کاری نمی‌کنی و در ادامه نوشته: "بعد از اینکه ماه‌ها تلاش کردیم تا سیروس عسگری را برگردانیم، حالا ناگهان از خواب پریدی و می‌گویی که واقعا می‌خواهی برگردد و می‌گویی می‌خواهد تمام شهروندان ‌تان برگردند".

معاون وزارت امنیت داخلی آمریکا  گفته است: "11 شهروند شما به عنوان مهاجر غیرقانونی در آمریکا هستند که ما تلاش کردیم آنها را بازگردانیم. ناگهان شما می‌گویید خواستار بازگشت همه آنها هستید. نظرتان چیست که یک هواپیمای چارتر بفرستید و ما آنها را یکجا بازگردانیم؟"

کوچینلی خطاب به محمد جواد ظریف گفته: "واقعا می‌خواهید شهروندانتان بازگردند؟ طفره نروید، یک هواپیما بفرستید. دنیا نگاه می‌کند... و منتظر همان نتایج همیشگی هستند، که شما جز حرف زدن کاری نمی‌کنید".

چند روز پیش گزارش‌هایی منتشر شد که سیروس عسگری، استاد دانشگاه ایران، در بازداشتگاهی در آمریکا به کرونا مبتلا شده است.

سیروس عسگری دانشمند ایرانی از سال 2017 در آمریکا محبوس است. او در آمریکا از اتهام سرقت اسرار تجاری تبرئه شد اما پلیس مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE)، مجددا او را برای اخراج به ایران تا تشکیل دادگاه بازداشت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала