هند تهدید چین را بی جواب نگذاشت

© Sputnik / Dmitry Strugovets /  مراجعه به بانک تصاویر هند تهدید چین را بی جواب نگذاشت
هند تهدید چین را بی جواب نگذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند در پاسخ به تهدید چین، هواپیماهای جنگنده‌ای خود را به پرواز درآورد.

به گزارش اسپوتنیک، اندیا تودی، گزارش داده است، ارتش هند پس از حضور هلیکوپترهای چین در منطقه مرزی، چندین جنگنده را به پرواز درآورده و این وضعیت را به عنوان یک تهدید بالقوه عنوان کرده است.

واکنش ترامپ به سرقت اطلاعات واکسن کرونا توسط چین - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترامپ به سرقت اطلاعات واکسن کرونا توسط چین

ارتش هند اخیراً به دنبال افزایش تنش مرزی با چین بیش از سه هزار نظامی خود را به منطقه مرزی «دوکلم» در ایالت ساکیم اعزام کرده است.
تنش مرزی بین هند و چین به دنبال نفوذ نیروهای هندی به خاک چین در مخالفت با ساخت جاده مرزی توسط نظامیان چینی و تخریب دو سنگر مرزبانی هندی در منطقه راهبردی «دوکلم» آغاز شده است.
اکنون دو کشور پرجمعیت جهان، هند و چین- با یک خط مشروط به نام مک مگون (به نام وزیر امور خارجه هند بریتانیایی، که این مرز را در سال 1914 پیشنهاد داد) تقسیم می شوند.
هند و دولت دالای لاما (رهبر ایالت تبت) مرزهای موجود را به رسمیت شناختند، در حالی که چین چنین نکرد، چنان که در یک یادداشت رسمی دیپلماتیک در سال 1959 اعلام شد.
پس از این، بارها و بارها تلاش شد تا مشکل حل شود؛ دو توافقنامه سینو-هند در سال های 1993 و 1996 ناموفق بودند. دو بخش از منطقه مرزی این ناحیه بحث برانگیز است. یکی در قسمت شمال شرقی کشمیر و دیگری در شمال آروناچال پرادش. مساحت منطقه مورد اختلاف دوم از 82 هزار کیلومتر مربع بیشتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала