واکنش ارگ به "افغان کشی طالبان" در ولایت لغمان

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به حمله طالبان بر نیرو های امنیتی در لغمان می‌گوید، ادامه حملات طالبان، بیان‌گر پافشاری این گروه به ادامه جنگ است.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق سخنگوی رئیس جمهورغنی در واکنش به کمین طالبان بر نیرو های دولتی در ولایت لغمان با نشر توییتی نوشت: گزارش‌ها در مورد حملۀ طالبان بر نیروهای امنیتی در ولایت لغمان، متأثر کننده‌است.

او افزوده که درحالی که کشور به سختی در برابر ویروس کرونا مبارزه می‌کند، طالبان با انجام حملات هراس افگنانه، به افزایش خشونت‌ها در ماه مبارک رمضان، ادامه می‌دهند.

صدیقی گفته است که حملات اخیر طالبان، بیانگر پا فشاری این گروه به ادامۀ جنگ و افغان کشی در افغانستان است. انتظار می‌رود تا جامعۀ جهانی با شدیدترین الفاظ این حمله و ادامۀ خشونت‌های طالبان را، محکوم کند.

حمله بر نیروهای امنیتی در لوگر - اسپوتنیک افغانستان
حملات خونین طالبان بر نیروهای دولتی در لغمان

این در حالیست که روز گذشته برخی منابع اعلام کردند که در حمله طالبان بر کاروان نیروهای امنیتی، دست‌کم 27 سرباز در ولسوالی علی‌شینگ ولایت لغمان جان باختند و چندین موتر این نیروها تخریب شده و همچنین 9 سرباز دیگر هنوز ناپدید است.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان می‌گوید که 24 نیروی امنیتی که در لغمان می‌خواستند پاسگاه بسازند در حمله طالبان جان باختند 30 تن دیگر زخمی شده‌اند. 

سخن‌گوی طالبان هم‌چنان گفته‌است در این حمله 13 تانک نیروهای دولتی نیز ازبین رفته‌اند. 

این در حالیست که وزارت دفاع ملی روز گذشته گفته بود که در نتیجه‌ حمله‌ جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در ولایت لغمان، شش سرباز ارتش کشته شده‌است.

نیروهای امنیتی در شرق می‌گویند که در این اواخر حضور جنگجویان خارجی از جمله القاعده و جیش محمد در صفوف طالبان در این بخش پر رنگ شده‌است ادعای را که طالبان رد می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала