بنیانگذار شبکه تلگرام تحت فشار مقامات آمریکایی تسلیم شد

© Flickr / TechCrunchPavel Durov
Pavel Durov - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاول دوروف، بنیانگذار شبکه اجتماعی Vkontakte و پیام رسان تلگرام، تحت فشار مقامات آمریکایی تسلیم شد و از پروژه خود بنام شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) صرفنظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک پاول دوروف گفت: "امروز یک روز غم انگیز برای ما کارمندان تلگرام است. ما در حال اعلام خاتمه پروژه blockchain هستیم".  

بنیانگذار تلگرام دلیل عدم دسترسی به آن را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
بنیانگذار تلگرام دلیل عدم دسترسی به آن را اعلام کرد

به گفته وی، شبکه باز تلگرام  با نام مخفف TON قرار بود با یک گریم رمزنگاری شده ، به یک پلتفرم blockchain نسل جدید تبدیل شود.  بالای این پروژه بهترین مهندسین کار کردند و شبکه تلگرام نیز مجبور شد اصول پردازش معاملات غیرمتمرکز را که اولین بار در cryptocur ارزهای بیت کوین و اتریوم و سیستم عاملهای مرتبط با blockchain آزمایش شده بود، وام بگیرد.

دوروف دلیل عدم موفقیت خود را ناشی از مخالفت مقامات آمریکایی و دادگاه آمریکایی می داند. طی چند ماه گذشته، آمریکایی ها چندین بار این پروژه را ممنوع اعلام کرده اند زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحد(SEC) نشانه های وعده داده شده به سرمایه گذاران را به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته است. در نتیجه ، آنها مجبور شدند ثبت نام لازم را انجام دهند ، که این کار انجام نشده است.

راه اندازی TON و Gram در سال 2018 اعلام شده بود.

از آن زمان، دوروف و شرکایش 1.7 میلیارد دلار از سرمایه گذار جلب کرده اند تا بتوانند آن را توسعه دهند ، افرادی که قرار بود نشانه های رمزنگاری جدید را بدست آورند.

در اوایل ماه مه ، مشخص شد که توسعه دهندگان این پروژه بدون مشارکت دوروف، نسخه - Free TON Community    را راه‌اندازی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала