Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رد پای مسی در عدم موفقیت کوتینیو در بارسا

© AFP 2023 / LLUIS GENEفلیپه کوتینیو
فلیپه کوتینیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدافع پیشین تیم فوتبال بارسلونا معتقد است کوتینیو در زمان حضورش در لیورپول، حکم مسی برای بارسلونا را داشت.

به گزارش اسپوتنیک، فیلیپه کوتینیو در جنوری 2018 در ازای 167 میلیون یورو به بارسلونا پیوست. او در مدت 18 ماه حضورش در جمع کاتالان‌ها اما نتوانست عملکرد درخشانش در لیورپول را تکرار کند و در نهایت در تابستان 2019 با قرارداد قرضی یک ساله با بند خرید 120 میلیون یورو راهی  بایرن مونیخ شد.

فلیپه کوتینیو - اسپوتنیک افغانستان
ضرر عجیب بارسلونا از بازگشت کوتینیو
فرانک دی‌بوئر مربی حال حاضر آتلانتا یونایتد در گفت‌وگو با نشریه «اسپورت» چاپ کاتالونیا در این خصوص اظهار داشت:«گاهی اوقات سبک بازی یک تیم و بدشانسی و البته وجود بازیکنی همچون لیونل مسی که نقشی مشابه به شما دارد، باعث می‌شود تا در پستی دیگر ایفای نقش کنید که ممکن است مناسب‌ شما نباشد. به همین خاطر برای کوتینیو متأسفم، اما فکر می‌کنم که او در آینده بهتر عمل خواهد کرد.»
دی‌بوئر در پایان صحبت‌هایش همچان به این مسله پرداخت و گفت:«در لیورپول بازیکنی بود که همه چیز و هر توپی به او ختم می‌شد، درست همان کاری که مسی در بارسلونا انجام می‌دهد. به اعتقاد من کوتینیو بازیکنی فوق‌العاده است اما گاهی اوقات او در پازل تیمی نمی‌نشیند و شاید در پازلِ باشگاهی دیگر شرایط برایش ایده‌آل‌تر باشد. این بدین معنا نیست که فیلیپه بازیکن بدی است. منظور من اصلاً این نیست که وقتی بازیکنی نمی‌تواند برای بارسا بازی کند، بازیکن بزرگی نیست.»

آینده حرفه‌ای این هافبک برازیلی اکنون در هاله‌ای از ابهام است چرا که به نظر می‌رسد بایرن برنامه‌ای برای قطعی کردن قرارداد فیلیپه ندارد و بارسلونا هم علاقه‌ای به بازگرداندن او ندارد. باشگاه‌هایی همچون چلسی، منچستریونایتد، آرسنال و تاتنهام نیز وضعیت کوتینیو را زیر نظر دارند.

کوتینیوی 27 ساله در بایرن مونیخ عملکرد خوبی داشته و در 32 بازی از رقابت‌های مختلف 9 گل به ثمر رسانده و 8 پاس‌گل هم داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала