کشته شدن مسافران افغانستان در خاک ایران؛ وزارت خارجه ایران تمام ادعاها را رد کرد

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranکشته شدن مسافران افغانستان در خاک ایران؛ وزارت خارجه ایران تمام ادعاها را رد کرد
کشته شدن مسافران افغانستان در خاک ایران؛ وزارت خارجه ایران تمام ادعاها را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که نه تنها چنان واقعه ای رخ نداده و مواجهه ای از هیچ نوع میان نیروهای جمهوری اسلامی ایران با اتباع افغان رخ نداده است.

به گزارش اسپوتنک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفتگویی تفصیلی به برخی پرسشها، در مورد غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستان در رودخانه هریرود پاسخ گفت. و نیز با خانواده این افراد ابراز غم شریکی نمودند.

اعتراض شماری از فعالان مدنی هرات در مقابل کنسولگری ایران  - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض شماری از فعالان مدنی هرات در مقابل کنسولگری ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌گوید که بررسی سریع و دقیق حادثه در دستورکار نهادهای ذیربط قرار گرفت.بر اساس گزارشهای تایید شده که از مرزبانی جمهوری اسلامی ایران دریافت شده است در تاریخ مورد نظر و در محدوده ادعایی نه تنها چنان واقعه ای رخ نداده و مواجهه ای از هیچ نوع میان نیروهای جمهوری اسلامی ایران با اتباع افغان رخ نداده- چه رسد به ادعاهای ناظر بر انتقال افراد به اردوگاه یا رفتارهای دور از شان انسانی- بلکه در آن زمان به دلیل شرایط خاص جوی در منطقه حتی هیچگونه ورود اتباع افغان به خاک جمهوری اسلامی ایران ثبت نشده است.
یادآوری می‌کنیم که چندی پیش شماری از شهروندان کشور که به‌گونه‌ی قاچاقی از دهانه ذوالفقار ولایت هرات به کشور ایران سفر کرده بودند، ادعا کردند که مرزبانان ایرانی افزون بر شلیک، آنها را مجبور ساخته که خود را به رودخانه هریرود پرتاب کنند. به گفته‌ی آنان، از مجموع 57 نفر، بیش از بیست نفر در آب غرق و یا ناپدید شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала