ارگ: هدف از اعطای رتبه مارشالی به دوستم حل اختلافات است

© Photo / FVP / FVPدیدار دوستم و غنی
دیدار دوستم و غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اعطای رتبه مارشالی به جنرال عبدالرشید دوستم معاون پیشین ریاست جمهوری می‌گوید که هدف حل اختلافات سیاسی است.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه (23 ثور) در یک نشست خبری در کابل، در رابطه به اعطای رتبه مارشالی به عبدالرشید دوستم گفت: "یکی از خواست‌های طرف مقابل همین بوده و بحث در این زمینه جریان دارد؛ ولی وقتی جزئیات نهایی شد آن را با مردم شریک خواهیم ساخت. هدف رییس جمهور این است که این اختلافات حل شود."

او در مورد تعویق زمان امضای توافقنامه سیاسی نیز گفت که مذاکرات به گونه دوامدار ادامه دارد و پیشرفت‌های خوبی در زمینه صورت گرفته؛ اما هنوز هم مسایلی است که باید نهایی شود؛ اما هدف اساسی این توافق این است که چالش‌های موجود را حل کند.

خلیلزاد به دوستم: رتبه مارشالی در برابر پذیرفتن نتیجه انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد به دوستم: رتبه مارشالی در برابر پذیرفتن نتیجه انتخابات

صدیقی تصریح کرد: "به مردم اطمینان می‌دهم که رئیس جمهور کاملا متعهد به دریافت راه حل برای این چالش سیاسی است و تمام اقشار سیاسی خود را در کابینه آینده خواهند دید؛ اما آنچه که صورت می‌گیرد در چارچوب قانون اساسی کشور خواهد بود."

به گفته او، هدف اساسی حل این اختلافات جلوگیری از هر نوع بحران "بد"، هرج و مرج و سناریوهای بد است که می‌شود رویش فکر شود.

صدیقی تاکید کرد: "هدف اساسی حفظ اتحاد مردم و حفظ نظام کنونی است؛ ما نباید در نظام انقطاع داشته باشیم و خطراتی که متوجه نظام است مردم افغانستان و سیاسیون آن را درک می‌کنند؛ اگر خدای ناخواسته این توافق صورت نگیرد، افغانستان با سناریوهای احتمالی و خطرات متوجه خواهد شد."

او گفت که روی چند اصل مهم توافقنامه توافق صورت گرفته و بزودی روی جزئیات آن توافق صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که قرار بود توافقنامه سیاسی به منظور حل اختلافات سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله دیروز دوشنبه 22 ثور امضا شود؛ اما به دلایل نامعلوم به تاخیر افتاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала