آلمان دیگر محبوب‌ترین کشور اتحادیه اروپا برای مهاجرت نیست

© AFP 2023 / Andreas Gebertآلمان دیگر محبوب‌ترین کشور اتحادیه اروپا برای مهاجرت نیست
آلمان دیگر محبوب‌ترین کشور اتحادیه اروپا برای مهاجرت  نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چهار ماه اول سال 2020 تعداد تقاضای پناهندگی در کشورهای اروپایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است. آلمان دیگر محبوب ترین کشور در بین مهاجران نیست. با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که تعداد پناهندگان می تواند دوباره افزایش یابد.  

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی Die Welt ، به نقل از آژانس مربوطه اتحادیه اروپا نوشت:  در چهار ماه اول سال 2020 تعداد تقاضای پناهندگی در اتحادیه اروپا و همچنین سوئیس و ناروی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، درخواست پناهندگی در اروپا 25 در صد کمتر است.

 آلمان برنامه پذیرش پناهندگان را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک افغانستان
آلمان برنامه پذیرش پناهندگان را به حالت تعلیق درآورد

بر اساس این گزارش،  آلمان دیگر محبوب ترین کشور برای مهاجران نیست. از جنوری تا آپریل سال جاری، بیشترین تعداد درخواست پناهندگی در اسپانیا انجام شده است (در کل 37471 درخواست) که 32 درصد تقاضا ها برای دریافت پناهندگی از سوی مهاجران کلمبیا و ونزوئلا ارسال شده است. در آلمان که اکنون در رده دوم قرار دارد ، بیشتر پناهندگان از سوریه سفر می کنند. آلمان در رده بندی کشورها برای تقاضای پناهندگی در بین مهاجران پس از فرانسه ، یونان و ایتالیا قرار دارد.

در عین حال،  کارشناسان هشدار می دهند که به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین تشدید فعالیت های دوباره گروه های جهادی "داعش " ممکن است بار دیگر شمار پناهندگان سوریه و عراق افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала