صنعت نفت آمریکا در آستانه ورشکستگی

© Depositphotos.com / Mic1805Добыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بحران نفتی، شمار زیادی از شرکت های نفتی آمریکا را با خطر ورشکستگی مواجه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازBusiness Insider ، گزارش موسسه مالی مورگان استنلی نشان می‌دهد که بیشتر شرکت های کوچک و متوسط ​​استخراج و تولید نفت در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

بدبینانه‌ترین پیش بینی‌ها برای شرکت های اکسیدنتال پترولیوم، کالون پترولیوم ،  شرکت انرژی چیس پاک، شرکت اواسیس پترولیوم، شرکت نفت مارفی و برخی دیگر از شرکتهای کوچک و متوسط ​​اکتشاف و تولید نفت انجام شده است.

از سرگیری جنگ تجاری آمریکا و چین بهای نفت را کاهش داد  - اسپوتنیک افغانستان
از سرگیری جنگ تجاری آمریکا و چین /بهای نفت دوباره کاهش یافت

 در این گزارش بیشتر از همه شرکتهای امیدوار کننده نفت و گاز با وضعیت مالی قوی و سطح بالایی با حداقل ضرربیشتر ترجیح داده شده است.  

 صنعت نفت شیل آمریکا در حالی با مشکل نبود پول برای بازپرداخت اقساط وام دست و پنجه نرم می کند که در شرایط کنونی در بحرانی قرار گرفته که در تاریخ صنعت نفت بی سابقه بوده است. با توجه به آنکه شیوع ویروس کرونا صنعت حمل و نقل در جهان را تقریبا به طور کامل زمین گیر کرده تقاضا برای نفت در بازار جهانی کاهش یافته و این مسئله به بروز مازاد عرضه سنگین نفت در جهان منجر شده است.

 متخصصان انرژی ماه‌هاست در مورد افزایش تعداد ورشکستگی ها هشدار می دهند. ریستاد انرژی نیز اخیرا هشدار داد اگر قیمت نفت حدود 20 دالر در هر بشکه باقی بماند، 533 شرکت نفتی در آمریکا ورشکسته می شوند.

سقوط بی‌سابقه قیمت نفت در ایالات متحده آمریکا علاوه بر اینکه این کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است، سیستم‌های مالی جهانی را نیز با عواقب غیرقابل پیش‌بینی روبرو خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала