فیصل: گروه طالبان و حامیان شان در یک روز 51 غیرنظامی را کشته‌اند

© Photo / Government Media and Information Centerجاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی
جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است که طالبان تنها در روز سه شنبه، و حامیان این گروه 51 غیر نظامی را به قتل رسانده و بیش از 115 نفر دیگر را زخمی کرده‌اند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی، روز چهارشنبه، بیست‌وچهارم ثور، در توییتی نوشته است که قربانیان حملات روز گذشته «طالبان و حامیانش» نوزادان، تازه ‌مادران، داکتران، نرس‌ها و عزداران مراسم خاکسپاری بوده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی از عاملان این رویداد که از نظر او «طالبان و حامیانش» بوده‌اند، پرسیده است: «نوزادان افغان فرقی با نوزادان بقیه نقاط دنیا ندارند، چرا آن‌ها را چند دقیقه پس از تولد می‌کشید؟»

مهاجمان مسلح صبح روز سه‌شنبه، بیست‌وسوم ثور، به شفاخانه‌ی 100 بستر دشت برچی در غرب کابل حمله کردند. در این حمله براساس اعلام وزارت صحت عامه، 16 نفر به شمول دو نوزاد کشته شده‌اند و 16 نفر دیگر نیز زخم برداشته‌اند.

حمله مهاجمین مسلح  بر یک مرکز صحی در غرب کابل - اسپوتنیک افغانستان
داعش مسئولیت حمله بر شفاخانه "برچی" کابل را بر عهده گرفت

 ساعتی پس از حمله مهاجمان در کابل، یک مراسم خاکسپاری در ولایت ننگرهار هدف حمله انتحاری قرار گرفت. در این حمله 24 نفر کشته شده و 68 نفر دیگر زخم برداشته‌اند.

طالبان در اعلامیه‌‌ای ، حملات کابل و ننگرهار را به گروه داعش نسبت داده و گفته‌اند که «حملات ملیشه‌های داعشی را که مردم ملکی در آن هدف قرار داده شدند، با جدیت تقیبح» می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری، این حملات را به شدت نکوهش کرده‌است.

محمداشرف غنی، رییس جمهور، در واکنش به حمله‌های روز گذشته دستور اجرای حملات بر مواضع گروه طالبان را صادر کرده است.

 رئیس ‌جمهور غنی در واکنش به حمله‌های اخیر در کابل و‌ ننگرهار و حمله در لغمان، به نیروهای دولتی دستور داد تا از حالت «دفاعی فعال» به حالت تهاجمی در بیایند. 

آقای غنی در یک سخنرانی  «خطاب به ملت» ، از نیروهای امنیتی خواست حمله‌ها بر طالبان را از سر بگیرند. رییس‌جمهور غنی گفت که طالبان همواره صدای صلح را نشنیده گرفته‌اند و بر خشونت ادامه داده‌اند. 

حمله‌های روز گذشته در کابل و ننگرهار با واکنش و محکومیت جهانی روبه‌ور شده و شماری از کشورها و نهادها از جمله سازمان ملل این حملات را جنایت جنگی خوانده و محکوم کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала