امنیت ملی: طالبان پس از امضای توافق صلح ۳۷۱۲ بار حمله انجام داده‌اند

© Photo / commons.wikimedia.org امنیت ملی: طالبان پس از امضای توافق صلح ۳۷۱۲ حمله انجام داده‌اند
  امنیت ملی: طالبان پس از امضای توافق صلح ۳۷۱۲ حمله انجام داده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
‏ در جریان بیش از دو و نیم ماه در این حمله‌ها بر علاوه نیروهای دولتی، ۴۶۹ غیرنظامی جان باخته‌اند و ۹۴۸ دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که طالبان در جریان بیش از دو و نیم ماه گذشته، پس از امضای توافق صلح امریکا با این گروه ۳۷۱۲ حمله را در‌ کشور انجام داده‌اند.

امنیت ملی هم‌چنان می‌گوید که نیروهای دولتی در این مدت ۱۵۹۳ عملیات دفاعی را راه‌اندازی کرده‌اند که منجر به کشته‌شدن ۲۱۳۴ طالب شده‌است.

‏ امنیت ملی می گوید، در این عملیات‌ها ۱۶۹۱ طالب زخمی و ۱۷۳ تن دیگر بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که کابل و ننگرهار روز گذشته گواه حمله‌های هراس افگنانه بودند- حمله‌های در آن‌ها بیش از پنجاه تن جان باختند و بیش از ۱۱۰ تن زخمی شدند.

هرچند طالبان دست داشتن در این حمله‌ها را رد کرده‌اند، اما حکومت می‌گوید این حمله‌ها از سوی طالبان و تمویل کننده‌گان آن‌ها راه اندازی شده‌اند.

تازه‌ ترین آمارها نشان می‌دهند که قربانیان حمله روز گذشته در کابل که بر یک شفاخانه نسایی ولادی صورت گرفت، از ۱۴ به ۲۵ تن افزایش یافته‌است.

در این میان شماری از پزشکان و غیرنظامیان دیگر که در این شفاخانه بودند، ناپدید استند و یا از شدت زخم و سوخته‌گی قابل شناسایی نیستند.

مریم نورزاد که از یک ماه بدینسو همچون پرستار در زایشگاه شفاخانه صد بستر دشت برچی کار می‌کرد در حمله مهاجمان مسلح در این‌جا سوخت.

نزدیکان او امروز برای یافتن نشانی ا‌و به شفاخانه آمده بودند.

برادر  مریم نورزاد گفت: «هیچ کسی ما را اجازه نمی‌‌دهد اینجا بیاییم، خود ما آمدیم ببینید گوشواره‌اش را پیدا کردیم، شیشه عینکش را کردیم کردیم توته های لباسش اینجاست».

همسر مریم نورزاد نیز افزود: «به مریم گفتند که برویم ازاینجا نرفته و گفته که زنان ولادت دارند نمی‌شود باید ولادت کنند طفل شیرخوار دارد در خانه اولاد هایش شب گریه کردند و نخوابیدند».

 صدیق صدیقی: طالبان نمی‌تواند با انکار، از مسوولیت حملات شانه خالی کند  - اسپوتنیک افغانستان
صدیق صدیقی: طالبان نمی‌تواند با انکار، از مسوولیت حملات شانه خالی کند

مهدی هفت ساله و راضیه هشت ساله، هنگامی که با مادر بزرگ شان در دروازۀ شفاخانه در انتظار آمدن مادر راضیه از شفاخانه بودند، در نخستین لحظات از سوی مهاجم مسلح با گلوله کشته شدند.

زهرا، مادر مهدی گفت: «خون مردم را فقیر را ریختاندند همه را کشتند، بچه ام را شهید ساختند».

سخی داد بشر دوست، مسوول شورای صحی دشت برچی گفت: «ما در کل ۲۵ جسد را از این‌جا با کابل امبولانس به شفاخانه‌ها بردیم».

به گفته مسوولان در این شفاخانه مهاجمان زنان را در استراحت گاه، اتاق عمل و بسترها با گلوله کشتند.

بخش نسایی و ولادی شفاخانه صد بستر دشت برچی کلان ترین بخش این شفاخانه صد بستر است که از سوی سازمان پزشکان بی مرز حمایت می‌شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала