تلاش دولت فرانسه برای حفظ واکسین کرونا از انحصار امریکا

© Sputnik / Ramil Sitdikovدولت فرانسه: واکسن کرونا باید عمومی باشد
دولت فرانسه: واکسن کرونا باید عمومی باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، اعلامیه یکی از مقامات شرکت داروسازی «سانوی» در اینباره که در صورت تولید واکسین کرونا توسط این شرکت امریکا نخستین کشور دریافت‌کننده این محصول خواهد بود واکنش امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را در پی داشت.

پائول هادوسون، مدیر عامل شرکت سانوی گفته بود امریکا ممکن است نخستین دریافت‌کننده واکسین ویروس کرونا باشد. امریکا به دلیل حمایت مالی از تحقیقات شرکت سانوی نخستین کشوری خواهد بود که واکسین کرونا را در صورت تولید توسط این شرکت دریافت خواهد کرد.

واکسین کرونایروس با موفقیت روی موش‌ها آزمایش شد - اسپوتنیک افغانستان
واکسین کرونایروس با موفقیت روی موش‌ها آزمایش شد

یک مقام کاخ الیزه اظهار داشت که واکسین بیماری کووید-19 باید یک «کالای عمومی» باشد که قوانین بازار برای آن جاری نیست.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. 4 گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала