تهیه گوشت در امریکا برای مردم عادی غیر ممکن شد

© AFP 2023 / David Dee Delgadoتهیه گوشت در امریکا برای مردم عادی غیر ممکن شد
تهیه گوشت در امریکا برای مردم عادی غیر ممکن شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی بحران شدید کاهش گوشت ناشی از اپیدمی کرونا در امریکا، گوشت برای مردم عادی غیرقابل دسترسی شده و تبدیل به غذای انحصاری برای ثروتمندان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، بزرگ‌ترین مارکیت‌های امریکایی مانند «تایسون فودز» و «کارگیل» به دلیل شیوع کووید-19 در بین کارگران در هفته‌های اخیر شروع به بسته شدن کردند.

دستور ترامپ برای حل بحران گوشت در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
دستور ترامپ برای حل بحران گوشت در آمریکا

واقعیت این است که بخش عمدۀ از کارمندان شرکت‌های بزرگ در امریکا، مهاجران از خانواده‌های کم‌درآمد هستند که قادر به پرداخت هزینه‌های شفاخانه یا مراقبت های طبی کافی نیستند. به خاطر شیوع ویروس کرونا در این کشور، حجم فرآوری گوشت کاهش یافته است که این امر بر مجموعه فروشگاه‌های مواد غذایی تاثیر گذاشته است.

این بحران بر بخش گران قیمت‌های تاثیری نداشته است و به طور مثال گوشت ارگانیک که دو برابر بیشتر از حد معمول می‌تواند قیمت داشته باشد، تاثیر نمی‌گذاشته است.

چنین بنگاه‌های اقتصادی تعطیل نمی‌شوند. زیرا کارکنان آنها کمتر است و بر خلاف شرکت‌های بزرگ، با موفقیت بیشتر فاصله های اجتماعی  و استانداردهای صحی را رعایت کنند.

«مایک کاللیکرات» صاحب مزرعه و یک کارخانه کوچک پردازش گوشت در کانزاس است. وی می‌گوید که تجارت گوشت گاو، خوک و مرغ در همین اواخر دو برابر رشد کرده است. مشتریان که می‌خواهند گوشت گران قیمت خریداری کنند، پشت در ایستاده اند. اما شهروندان عادی با افزایش بیکار و از دست دادن درآمد مواجه شده اند نمی‌توانند هزینه بیشتری برای پرداخت گوشت بپردازند، در حال که ثروتمندان با کمبود یا نیاز به امتناع از محصول رو به رو نیستند.

طبق گزارش اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعت غذایی و تجارت، دست کم 30 کارگر تولیدی گوشت در اثر کووید-19 درگذشتند و بیش از 10 هزار نفر دیگر آنها نیز به این بیماری آلوده شده است.

پیش از این در تاریخ 8 ماه می سال روان، این اتحادیه اعلام کرد که دست کم 30 کارخانه تولیدی که بیشتر آنها بزرگ هستند، طی دو ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا بسته شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اخیرا دستور اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن کارخانه‌های تولید گوشت در زمینه نگرانی‌ها از افزایش موارد مبتلا به COVID-19 همچنان باز باشند تا تاثیری بر عرضه مواد غذایی در کشور ایجاد نشود.

این دستور بر اساس قانون تولیدات دفاعی اعمال خواهد شد تا فرایند تولید گوشت را به عنوان یک زیرساخت حیاتی قلمداد کند و به کارخانه‌های مربوطه ماموریت دهد تا برای جلوگیری از کمبود مرغ و سایر گوشت‌ها فعالیت شان را ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала