نوزادی که در حمله تروریستی زخمی شد زیر تیغ جراح رفت

© Photo / ارگنوزادی که در حمله تروریستی زخمی شد زیر تیغ جراح رفت
نوزادی که در حمله تروریستی زخمی شد زیر تیغ جراح رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طفلی که در حملات تروریستی در غرب کابل جراحت برداشته بود پس از جراحی انده‌کی صحت یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، درحملاتی که چند روز پیش در غرب کابل بالای یک مرکز صحی صورت گرفت، یک طفل پس از دو ساعت و نیم به جهان آمدن،زخم برداشت و مادرش در این رویداد جان باخت.
نجیب‌الله بینا، پزشک جراح انستیتوت پزشکی فرانسه برای کودکان گفت: «شریان‌ها و وریدها وهمچنین عصب و استخوانش بار دوم با دقت کامل زیر مایکروسکوب ارزیابی و ترمیم شد. اکنون وضعیت عمومی وی خوبتر است و قرار است که به روز یک شنبه در جراحی دیگری کسرهای پایش ترمیم شوند.»

واکنش مدیر کل سازمان جهانی صحت به حمله بر شفاخانه در کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مدیر کل سازمان جهانی صحت به حمله بر شفاخانه در کابل

این طفلک پس از آنکه مجروح شد به شفاخانه صحت طفل انتقال یافت؛ اما یکی از شهروندان هزینه درمان این نوزاد را برعهده گرفت و وی را به انستیتوت پزشکی فرانسه برای کودکان در کابل انتقال داد.
در عین حال پدر این دختر نوزاد می‌گوید: "خانمی که ما خودما وی را نمی شناختیم وی را ضمانت کرده بود و به انستیتوت پزشکی فرانسه برای کودکان آورده بود که بستر شود و جراحی شود. هرچند که دکترصاحبان گفته بودند که پای وی قطع می‌شود، اما ما اجازه این کار را برای شان ندادیم. سرانجام اینجا جراحی کردند و جراحی موفق تمام شد."
از سویی هم عالم حسن کامل، رییس شفاخانه اتاترک اظهار داشت: «وقتی نوزادان را تسلیم می‌شوند نیز از آنان عکاسی می‌شود از تذکره عقارب و بستگان نوزاد عکاسی می‌شود. از خود نوزاد عکاسی می‌شود و به کسی که نوزاد تسلیم داده می‌شود عکاسی می‌شود. نشان انگشت وی گرفته می‌شود و آدرس مشخصی شخص که وکیل گذرش آن را تایید کرده باشد گرفته می‌شود.»
در نتیجه حمله مهاجمان سه‌شنبه 12 می به شفاخانه صد بستر دشت برچی در غرب کابل 14 غیر نظامی کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند که زنان، نوزادان و کودکان نیز شامل‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала