چین اتهام‌ زنی امریکا درباره هک تحقیقات ویروس کرونا را «تهمت» خواند

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlinsچین اتهام‌ زنی امریکا درباره هک تحقیقات ویروس کرونا را «تهمت» خواند
چین اتهام‌ زنی امریکا درباره هک تحقیقات ویروس کرونا را «تهمت» خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به پرسشی درباره این که هکرهای مرتبط با چین در تلاش برای دست یافتن به تحقیقات امریکا درباره کووید-19 هستند، گفت پکن به «تهمت‌پراکنی» امریکا اعتراض دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه، 25 ثور) گفت، هرگونه اقدام آنلاین و تلاش برای کارشکنی علیه این بیماری باید محکوم شود.

Вирус-вымогатель на экране ноутбука  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا چین را متهم به سرقت تحقیقات مربوط به ویروس کرونا کرد

او اتهام‌ زنی ایالات متحده امریکا مبنی بر این که هکرهای چینایی قصد نفوذ به تحقیقات امریکا درباره کووید-19 را دارند، «تهمت» توصیف کرد.  

پیشتر نهادهای امنیتی امریکا درباره آنچه تلاش هکرهای مرتبط با چین برای دسترسی و سرقت اطلاعات مربوط به پژوهش‌های موسسات علمی و دانشگاهی امریکا درباره ویروس کرونا، عنوان کرده‌اند، هشدار دادند.

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی امریکا چهارشنبه‌ شب در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که هکرهای مرتبط با چین اقدام به شناسایی و سرقت اطلاعات ارزشمند مربوط به واکسین، معالجات و آزمایش‌های کرونا از شبکه‌ها و افراد دخیل در تحقیقات پیرامون این ویروس کرده‌اند.

در این بیانیه که در ادامه اتهام‌ زنی‌های واشنگتن علیه پکن در ارتباط با کرونا منتشر شده، هیچ جزئیاتی درباره هویت هکرها و اهداف آن‌ها نیامده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала