امریکا چین را متهم به سرقت تحقیقات مربوط به ویروس کرونا کرد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Вирус-вымогатель на экране ноутбука
Вирус-вымогатель на экране ноутбука  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های امریکایی در ادامه اتهام‌های خود علیه چین، مدعی شدند که هکرهای مرتبط با پکن اقدام به سرقت اطلاعات از سازمان‌های در حال تحقیق پیرامون کرونا می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی امریکا چهارشنبه‌ شب در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که هکرهای مرتبط با چین اقدام به شناسایی و سرقت اطلاعات ارزشمند مربوط به واکسین، معالجات و آزمایش‌های کرونا از شبکه‌ها و افراد دخیل در تحقیقات پیرامون این ویروس کرده‌اند.

امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد

در این بیانیه که در ادامه اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه پکن در ارتباط با کرونا منتشر شده، هیچ جزئیاتی درباره هویت هکرها و اهداف آن‌ها نیامده است.

رویترز هفته گذشته نیز در گزارشی مدعی شد که هکرهای مرتبط با ایران کارکنان شرکت داروسازی گیلیاد امریکا را که داروی رمدسیویر آن برای کرونا موثر واقع شده، هدف قرار داده‌اند.

گزارش رویترز در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا به همراه برخی دیگر از مقام‌های این کشور اتهام‌زنی‌های گسترده‌ای را علیه چین و سازمان جهانی صحت مطرح کرده‌اند.

ترامپ چین را متهم به تعلل در اعلام اطلاعات مربوط به انتشار ویروس کرونا کرد و درباره سازمان جهانی صحت هم مدعی شد که این سازمان با «پنهانکاری و سوء مدیریت» و هشدار دیر هنگام در خصوص شیوع کووید- 19 سبب جان‌ باختن هزاران نفر شده است.

مقام های امریکا پیشتر نیز در الفاظی غیرانسانی، از ویروس کرونا به عنوان «ویروس چینایی» یا «ویروس ووهان» نام برده بودند که سبب خشم چین و حتی برخی مقام های جهان شد.

اما چین نه تنها هیچ کدام از این اتهام ها را قبول ندارد، بلکه معتقد است که بیش از هر کشور دیگری برای مهار کرونا در جهان تلاش کرده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزیده و بیشترین هزینه‌ها را متقبل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала