تاکنون توافق میان ارگ و سپیدار نهایی نشده‌ است‌

© Photo / S Rتاکنون توافق میان ارگ و سپیدار نهایی نشده‌ است‌
تاکنون توافق میان ارگ و سپیدار نهایی نشده‌ است‌ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با آن که انتظار می‌رفت بن بست و تنش های سیاسی میان ارگ و سپیدار پس از اعلام نتایج انتخابات در جریان همین هفته با امضای توافق نامه سیاسی به پایان برسد، اما تاکنون نتیجه نهایی از این رایزنی ها بدست نیامده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، صدیق صدیقی سخنگوی رئیس می گوید: "پیشرف‌های بسیار مهمی صورت گرفته‌اند و بر موضوعات مهم اساسی نیز توافق صورت گرفته‌است اما یک سلسله جزیات دیگری هم استند که روی‌ها کار صورت می‌گیرد".

در همین حال، یکی امید میثم سخنگوی داکتر عبدالله عبدالله می گوید با توجه به شرایط دشوار کشور، کوشیده می شود تا هر چه زودتر توافق نامه سیاسی را نهایی سازد.

او افزود: "پیش رفت‌های قابل توجهی صورت گرفته‌است، امیدوارم که به روزهای نزدیک خبرهای خوش به مردم افغنستان داشته باشیم".

آیا اشرف غنی و عبدالله سرانجام «برسر تقسیم قدرت» به توافق رسیدند؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا اشرف غنی و عبدالله سرانجام «برسر تقسیم قدرت» به توافق رسیدند؟

بیش از ماه یک می شود، شماری از چهره های سیاسی به شمول رئیس جمهور پیشین ظاهرا برای از میان برداشتن این تنش ها سیاسی میان عبدالله و غنی میانجی گری می کنند.

شهزاده مسعود، مشاور رییس‌جمهور پیشین گفت: "وجود کوشش‌های زیادی که هنوز هم ادامه دارند از سوی سران سیاسی به ویژه رییس‌جمهور پیشین و دیگر شخصیت‌های سیاسی، نتیجه هنوز هم معلوم نیست".

آرش شهیر پور، استاد دانشگاه نیز افزود: "رییس‌‌جمهور حق دارد وزرای خودش را معرفی بکند، اما تاخیر دراین کار تا اینجا نشان می‌دهد که رییس‌جمهور از لحاظ ذهنی برای این‌که خودش را رییس‌جمهور بیرون شده از نظام انتخاباتی نداند".

شماری از شهروندان افغانستان همزمان با چندین چالش، همانند جنگ، ناداری، بیکاری و بیماری کووید-19، دست پنجه نرم می کنند، اما ادامه اختلافات سیاسی را ننگین و شر آور می خوانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала