دبیرکل ناتو روسیه را به حمله اطلاعاتی بر غرب متهم کرد

عضو شوید
دبیرکل ناتو می‌گوید که روسیه و چین مصروف حملات اطلاعاتی بر کشورهای غربی با هدف بی‌ثبات ساختن آنها در شرایط پاندمی کرونا ویروس، اند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به تاریخ ۱۳ می در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی La Rebubblica گفت: "بازیکنان روسی و چینی، دولتی و غیردولتی اطلاعات زیاد و پروپاگاندا برای تحریف حقیقت به راه انداخته اند. این درست نیست".

واکنش مسکو به گزارش‌های مبنی بر غیرواقعی‌بودن اطلاعات کرونا در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مسکو به گزارش‌های مبنی بر غیرواقعی‌بودن اطلاعات کرونا در روسیه

استولتنبرگ خاطر نشان ساخته است که اطلاعات غلط را نه تنها مقامات رسمی روسیه و چین گسترش می‌دهند، بلکه منابع پنهانی نیز این کار را انجام می‌دهند. به باور وی، هدف از این کار، گسترش نفوذ میان کشورهای ناتو و بی‌ثباتی نظم جهانی است.

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه روسیه ماموریت کمک به ایتالیا در مبارزه با پاندمی کرونا ویروس را به "عملیات پروپاگاندایی" تبدیل کرده است. وی گفت: "در کل، حکومت‌ها خود تصمیم می‌گیرند که آیا لازم است از کسانی که کمک پیشنهاد می‌کنند، کمک را بپذیرند یا خیر. اما مهم اینست که کمک برای اطلاعات غلط استفاده نشود".

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به جواب اتهامات مشابه از جانب اتحادیه اروپا گفته بود که هیچ مورد اطلاعات غلط از جانب روسیه وجود نداشته است.

قابل ذکر است که در بهار ۲۰۲۰ نظامیان روسی به کارمندان صحی ایتالیایی در مبارزه با کرونا ویروس کمک کردند. نظامیان روسی بیش از یک ماه در ایتالیا بودند و علاوه بر انتقال تجهیزات طبی و داروها، در مراقبت از بیماران ایتالیایی نیز کمک نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала