نبیل: به جاى اينكه بگوييم من هزاره هستم باید بگوييم من مسئول هستم

© Photo / Rahmatullah Nabil FBنبیل: به جاى اينكه بگوييم من هزاره هستم باید بگوييم من مسئول هستم
نبیل: به جاى اينكه بگوييم من هزاره هستم باید بگوييم من مسئول هستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی به سخنان رئیس جمهور افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی، ویکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گذشته، در صفحه فیسبوک خود نوشته است که مشکلات ما زمانى بيشتر شد كه ما تعريف دشمن را به كوچه و بازار و دفتر انتقال داديم و به جای پرداختن به دشمن اصلى و لانه‌های امن آن‌ها، ما به نام قوم، زبان و مذهب به جان هم افتادیم.
آقای نبیل، با ابراز تاسف می‌گوید که کار دیگری‌که در پنج سال گذشته شد، این بود که یک‌‌تعداد از سران حكومت به وسيله‌های خواسته و ناخواستهٔ دشمن تبدیل شدند.

بازدید رئیس جمهور غنی از شفاخانه‌های دشت برچی و اطفال اتاترک - اسپوتنیک افغانستان
بازدید رئیس جمهور غنی از شفاخانه‌های دشت برچی و اطفال اتاترک + ویدیو

رئیس پیشین امنیت ملی نوشته است: "با پوشيدن لباس اقوام و بعد خود را مربوط به آن قوم دانستن راه‌حل این وضعیت نيست، بلکه بهتر اين خواهد بود كه ما طورى عمل نماييم تا همه اقوام "ما" را مربوط به خود بدانند و بالاخره همه افغانستان متحدانه بر اين چالش‌ها و مشکلات ویران‌گر فایق بیایند." وی نیز گفته است که به جاى اينكه بگوييم؛ من هزاره هستم، من شيعه هستم و من فلان هستم، بهتر آن خواهد بود که بگوييم؛ من مسئول هستم، من مدافع تمام افغانستان هستم و مکلفم کارم را درست انجام بدهم.
آقای رحمت‌الله نبیل در ادامه نوشته است: از تاریخ باید آموخت، گذشته را نباید تکرار کرد.
گفته‌های او درحالی ابراز میشود رییس‌جمهور غنی ناوقت شب گذشته از شفاخانه صدبستر نسایی ولادی برچی کابل که دو روز پیش مورد حمله هراس‌افگنانه قرار گرفت دیدار کرد.
وی گفت: "من امروز هزاره هستم و من امروز شیعه هستم. اگر این‌ها فکر می‌کنند که مارا می‌توانند تقسیم کنند، میان ما تفرقه ایجاد کرده می‌توانند و مارا در مقابل یکدیگر استعمال کرده می‌توانند، این خیال خام را به‌گور خود خواهند برد."
مهاجمان مسلح، دو روز پیش بر شفاخانه صدبستر نسایی ولادی در برچی در غرب کابل حمله کردند و در حدود پنج ساعت به درگیری پرداختند.
در این رویداد 24 تن جان باختند و 16 تن دیگر هم زخمی شدند. بسیاری از جان باخته‌گان و زخمیان مادرانی بودند که برای زایمان به این شفاخانه آمده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала