چرا نسل «X» در مقایسه با سایر نسل ها استرس بیشتری را احساس می کند؟

© Depositphotos.com / Xalanx چرا نسل «X» در مقایسه با سایر نسل ها استرس بیشتری را احساس می کند؟
 چرا نسل «X» در مقایسه با سایر نسل ها استرس بیشتری را احساس می کند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوهنتون ایالتی پنسیلوانیا تحقیقاتی را انجام داده و دریافت که امروز افراد میانسال نسبت به 30 سال پیش استرس به مراتب بیشتری را احساس می کنند.

دیریک بیریس (DEREK BERES) در مطلب منتشره در نشریه Big Think (امریکا) می نویسد:

- تحقیقات که در پوهنتون پنسیلوانیا انجام شده، نشان داد که افراد میانسال نسبت به سایر گروه های سنی استرس (افسردگی) بیشتری را احساس می کنند.

-  اگر برای اکثر نسل ها میزان استرس به طور متوسط ​​2% در مقایسه با سال های 1990 افزایش یافته باشد، در این صورت برای افراد 45 تا 64 ساله 19% افزایش یافته است.

-  از جمله دلایل آن اضطراب کودکان، ترس از بیکاری و یورش اطلاعات است.

آسان‌ترین شیوه برای فرار از افسردگی  - اسپوتنیک افغانستان
آسان‌ترین شیوه برای فرار از افسردگی

من در کودکی همیشه با پای پیاده به مدرسه و از مدرسه، هم در زمستان و هم در تابستان گرم رفت و آمد می کردم. راه سه تا پنج ساعت وقت مرا می گرفت. و اطفال امروزی - نمی دانند که رنج چیست.

البته همه اینها راست نیست، اما یادم است که پدر بزرگم چطور چنین حرفی می زد. احتمالاً او نیز به شوخی می گفت، زیرا طنز عنعنه خانواده ما است. اما یک مفکوره قوی وجود دارد که با هر نسل زندگی راحت تر می شود. ولی امروز که ما با بالاترین سطح بیکاری از زمان رکود بزرگ مواجه هستیم، برای ما روشن است که این واقعیت ندارد.

در تحقیق جدید پوهنتون پنسیلوانیا گفته میشود که همسالان من از نسل «X» مدتهاست که مشکوک هستند که برای افراد میانسال امروزی زندگی واقعاً نسبت دوران طلایی دهه 90 سخت تر است. Kurt Cobain  30 سال پیش ماهیت استرس قدرتمند ما را کاملاً درک کرده بود. ما هنوز با روندهای فرهنگی و اقتصادی سروکار داریم که استرس را در زندگی ما افزایش می دهد.

دانشمندان با مقایسه نمودن دهه اول قرن بیست و یکم با دهه سال های 90 قرن گذشته،  افزایش اندکی در میزان استرس در همه گروههای سنی تثبیت کردند. برای پاسخ دهندگان در گروه سنی 45-64 سال، این رشد بسیار بیشتر بود. دیوید آلمیدا (David Almeida)، پروفیسور پوهنتون ایالتی پنسیلوانیا که در زمینه مسایل انکشاف انسانی و خانوادگی تحقیق می کند، می گوید: به طور متوسط​​، مردم درباره افزایش 2 درصدی همه عوامل فشار های روانی خبر دادند. این مربوط به یک هفته استرس اضافی در هر سال است. نسل X و افراد نسل جوان تر پس از جنگ وضع کاملاً متفاوت داشتند.

ما را این واقعیت که مردم میانسال در مورد موجودیت تعداد بسیار بیشتری از عوامل استرس زا صحبت می کنند، حیرت زده ساخت. در سال 2010، استرس 19 درصد بیشتر از سال 1990 بود. این مربوط به 64 روز استرس اضافی در سال است. "

افسردگی را میتوان متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
افسردگی را میتوان متوقف ساخت

در این تحقیق معلومات از یک دهه قبل گرفته شده است. اما در سال 2019، شبکه اجتماعی LinkedIn تحقیقات خود را انجام داد و فهمید که نسل X در مقایسه با گروه های سنی همجوار، بار فشار قابل توجهی بیشتر را احساس می کند. شرکت کنندگان این تحقیقه پنج عامل استرس اصلی را مشخص كردند: تعادل زندگی شخصی و كاری، اعتماد به نفس در كار شخص، معنای زندگی، شرایط كار و در دسترس بودن آن ابزارهایی كه به شخص اجازه می دهد كار خود را انجام دهد.

جدی ترین عوامل استرس زا در زندگی مدرن نارضایتی شغلی، فشار بیش از حد کار با حقوق ناکافی و همچنین عدم اطمینان از صرفه جویی در محل کار خود است.

استرس در همه افزایش می یابد. 28% والدین مصروف کار که در حال حاضر در خانه نشسته اند "ناراحتی های روانی ناشی از استرس" احساس میکنند. مجمع جهانی اقتصاد معتقد است که نیمه دوم سال 2020 از نکته نظر استرس و افسردگی بدتر خواهد شد. در ماه های آینده ممکن است، به طور میانگین دو درصد شاخص برای گروه های بیشتر سنی افزایش یابد.

و در اینجا، نسل X دوباره جلوتر خواهد بود، گویا ما برای تحمل استرس، متولد شده ایم. این سوال جدا است که چقدر مستحکم ثابت خواهیم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала