بشار اسد رئیس جمهور سوریه استعفا می‌دهد؟

© Photo / Press Service of the President of Syriaبشار اسد رئیس جمهور سوریه استعفا می‌دهد؟
بشار اسد رئیس جمهور سوریه استعفا می‌دهد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندی پیش شماری از رسانه‌ها گزارش داده بودند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه به زودی استعفا دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به باور الکساندر زوتوف، کارشناس امور سیاسی، سفیر پیشین روسیه در سوریه، هیچ جایگزینی برای رئیس جمهور فعلی سوریه، بشار اسد وجود ندارد.

پیش از این شماری از رسانه‌ها گزارش داده بودند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه به زودی استعفا می‌دهد، گفته می شود این سوال اکنون توسط روسیه، ایران و ترکیه مورد بحث قرار گرفته است، هر چند که تاکنون این موضوع را هیچ کس به طور رسمی تائید نکرده است.

 بشار اسد به رهبر کوریای شمالی نامه نوشت - اسپوتنیک افغانستان
بشار اسد به رهبر کوریای شمالی نامه نوشت

سفیر پیشین روسیه افزود: "من صادقانه نمی دانم که این بر چه اساس استوار است. هیچ اسنادی مبنی بر اینکه ما موضع خود را در مورد پشتیبانی اسد تغییر داده ایم ، وجود ندارد".

او اظهار داشت که مسکو همیشه تاکید کرده است که از هر گونه مداخله در امور رهبری سوریه دوری می‌کند.

دیمیتری سابلین، رئیس گروه دوستی پارلمان روسیه و سوریه گفت که شایعات در مورد استعفای آینده رئیس جمهور سوریه بشار اسد بسیار اغراق آمیز است، او از حمایت بیشتر مردم برخودار است و در انتخابات پیروز می‌شود.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارچ 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала