خاستگاه یک بیماری همه گیر جدید در آینده

© REUTERS / Bruno Kellyخاستگاه یک بیماری همه گیر جدید در آینده
خاستگاه یک بیماری همه گیر جدید در آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگلهای بارانی آمازون ممکن منبع ایجاد یک بیماری همه گیر جدید در آینده باشد.
Buying textbooks and school supplies at the Moskovsky Dom Knigi /Moscow Book House/ on New Arbat Street in Moscow - اسپوتنیک افغانستان
عجیب و غریب ترین زبان جهان

به گزارش اسپوتنیک، دیوید لاپولا محیط زیست دان برزیل، جنگلهای بارانی آمازون را منبع احتمالی پاتوژن خوانده و گفت، که این جنگل باعث ایجاد یک بیماری همه گیر جدید در آینده خواهد شد.

او علت گسترش بیماری جدید آینده را، حمله انسان به حیوانات وحشی و کاهش جنگل در امریکای جنوبی به دلیل جنگل زدایی خواند.

به گفته این دانشمند، بیماری همه گیر ویروس کرونا هم به همین ترتیب به وجود آمد. او گفت، که پراکندگی شهرها و رشد جمعیت شهری منجر به کاهش سطح مناطق وحشی می شود و پاتوژن ها تبدیل به منبع طبیعی ویروس ها می شوند. او گفت، که پیش از همه گیری ویروس کرونا در انسان ها احتمالا از طریق واسطه های حیوانی در ولایت هوبئی چین، جایی که شهرنشینی شدید در حال وقوع بود، در جمعیت موش های وحشی گردش کرده است.

آمازونیا یک مخزن ویروسی بزرگ است، با این حال در سالهای اخیر میزان انقراض جنگلهای بارانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. دانشمندان این موضوع را به سیاست های رئیس جمهور برزیل جیر بولسونارو نسبت می دهند، که در زمان او جنگل زدایی 85 درصد افزایش یافته و به بیش از 10 هزار کیلومتر مربع رسیده است. از ماه جنوری تا اپریل سال 2020 ، 1202 کیلومتر مربع آمازون از بین رفته، که یک رکورد است.

به گفته لاپولا، تخریب اکوسیستم های وحشی و بی ثباتی زیست محیطی در گذشته منجر به گسترش ایدز، دنگو و ابولا شد. اگرچه بیشتر گسترش بیماری های مدرن در آسیای جنوبی و افریقا آغاز می شود، ممکن است به زودی آمازونیا به مرکز همه گیری های ناشی از انواع جدید بیماری زا تبدیل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала