یک پزشک چینی-امریکایی توسط امریکا دستگیر شد

© AP Photo / Andy Wongیک پزشک چینی-امریکایی توسط امریکا دستگیر شد
یک پزشک چینی-امریکایی توسط امریکا دستگیر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس فدرال امریکا یک پزشک چینی-امریکایی را به اتهام کلاهبرداری و مشارکت در پروژه‌های دولت پکن برای دستیابی به اطلاعات محرمانه دستگیر کرده است.
 ترامپ و شی جین پینگ  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ روابط با چین را قطع می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پولیس فدرال امریکا روز پنج شنبه از دستگیری یک شهروند چینی تبار که پزشک کلینیک درمانی کلیولند است به اتهام کلاهبرداری در زمینه کمک 3.6 میلیون دالری یک نهاد فدرال خبر داد.
بر اساس گزارش رویترز، این شهروند چینی که به اتهام همکاری با دولت چین دستگیر شده است آخرین اقدام واشنگتن در برابر چین و اتهام ها در برابر این کشور در زمینه دزدی اطلاعات محرمانه و انتقال آن به پکن است.
پولیس امریکا و آژانسهای اطلاعاتی این کشور روز چهارشنبه منزل دکتر «کینگ وانگ» را تفتیش کرده و او را به اتهام کلاهبرداری و ارائه اطلاعات نادرست دستگیر کرده‌اند.
دادستانهای امریکایی مدعی هستند، که وی اتهام پذیرفتن کمکهای مذکور را بدون اینکه اطلاع دهد همزمان رئیس کالج علوم و تکنولوژی دانشگاه «هواژونگ» چین است را پذیرفته و این نقض شرایط اعطای کمکهای فدرال است.
آنها می‌گویند، که دکتر وانگ یک شهروند چینی-امریکایی است که در کلینیک بیماریهای ژنتیک وابسته به کلینیک درمانی کلیولند کار می‌کرده است.
به گزارش رویترز، پولیس اف بی آی مدعی است که وانگ در پروژه «برنامه هزار استعداد» که به ادعای مقام های امریکایی پروژه‌ای چینی برای دریافت اطلاعات ارزشمند و معتبر خارجی است مشارکت داشته است.
آنها همچنین مدعی هستند، که این پروژه تا کنون 3 میلیون دالر پول از دولت چین به عنوان کمک دریافت کرده است تا از تحقیقات این پروژه که مرتبط با دولت چین هستند پشتیبانی کند.

امریکا طی ماههای گذشته به دلیل شکست در مقابله با ویروس کرونا با حمله به چین تلاش کرده بیشتر مشکل را به گردن مقامات چینی و اطلاع رسانی آنها در زمینه شیوع ویروس کرونا بیندازد. 

در تازه ترین موضع گیری، ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس ‌بیزنس» گفت: "کارهای زیادی هست که می‌توانیم انجام دهیم. می‌توانیم کل رابطه [با چین] را قطع کنیم".

ترامپ و «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا مدعی شده‌اند چین درباره مسائل مختلف مربوط به شیوع کرونا پنهان‌کاری کرده و به صورت شفاف اطلاعات مربوط به این ویروس را در اختیار نهادهای بین‌المللی قرار نداده است. 

چین این اتهام ها را رد و تأکید کرده دولت امریکا به دنبال سلب مسئولیت از خودش در مبارزه با این بیماری است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала