دانشمندان: ویروس کرونا حدود 14 دقیقه در هوا معلق می‌ماند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان: ویروس کرونا حدود 14 دقیقه در هوا معلق می‌ماند
دانشمندان: ویروس کرونا حدود 14 دقیقه در هوا معلق می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان انستیتوت‌ها در امریکا اعلام کرده اند که ویروس کرونا می‌تواند راه صحبت با صدای بلند هم منتقل شود.

به گزارش اسپوتنیک، مطالعات‌ی که در ژورنال «PNAS» امریکا صورت گرفت نشان می‌دهد که ویروس کرونا در اثر صحبت با صدای بلند نیز منتقل می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر شخص مبتلا به صدای بلند صحبت کند ویروس‌ها را در هوا رها می‌کنند و این ویروس به مدت حدود 14 دقیقه در هوا معلق می‌ماند.

سازمان صحی جهان: وجود ویروس روی سطوح ثابت شد - اسپوتنیک افغانستان
سازمان صحی جهان: وجود ویروس روی سطوح ثابت شد

براساس این مطالعه که در مجله «پی‌ان‌ای‌اس» منتشر شد، دانشمندان با استفاده از پرتوهای لیزری ذرات کوچک ریخته شده روی مکان بسته را مشاهده و شمارش کردند این ذرات به مدت 8 دقیقه یا بییشتر در هوا معلق بود.
با توجه به جا گرفتن ویروس در آب‌دهن، دانشمندان تخمین زده‌اند كه هر دقیقه صحبت با صدای بلند می‌تواند بیش از هزار ذره حاوی ویروس تولید كند که این ویروس قادر است به مدت هشت دقیقه یا در برخی موارد تا چهارده دقیقه در هوا معلق بماند.
دانشمندان می گویند، این تحقیق حرکت هوا، تغییرات دما و عوامل دیگر را در نظر نگرفته است. با این حال، برای اینکه ویروس حتی برای چند دقیقه قادر به ماندن در هوا است به همین خاطر پوشیدن ماسک ضروری گفته شده است.
مبتلایان به ویروس کرونا در جهان روند صعودی داشته و به بیش از 4 میلیون و 502 هزار نفر رسیده وشمار درمان شدگان در سرتاسر جهان نیز به حدود یک میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала