Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دربی روهر آغاز لبخند دوباره فوتبال

© REUTERS / Giorgio PerottinoBorussia Dortmund
Borussia Dortmund - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امشب رقابت‌های فوتبال بوندس‌لیگای آلمان از سر گرفته می‌شود و در این میان "دربی روهر" دیدنی‌ترین آغاز دوباره فوتبال خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از حدود دوماه توقف فوتبال جهان، سرانجام امشب رقابت‌های بوندس‌لیگا با انجام چند بازی کلید می‌خورد تا اولین لیگ برتر اروپایی باشد که از سر گرفته می‌شود اما در نخستین شب بازی‌ها پس از بحران کروناویروس، دربی روهر در شهر وستفالن امشب میان دو تیم نام آشنا و ریشه دار (بوروسیا دورتموند – شالکه04) برگزار خواهد شد.

وقتی بازی بوروسیا دورتموند و شالکه امروز ساعت 6:00 عصر به وقت کابل آغاز خواهد شد و بازیکنان وارد چمن  ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک خواهند شد بیش از 81000 تماشاگر در بزرگترین استادیوم فوتبال آلمان غُرش نخواهند کرد. این عجیب‌ترین روز تاریخ خواهد بود اما همچنین نسخه جدیدی از دربی روهر و بازی ستارگان در بازگشت بوندس لیگا می‌تواند لبخند بر روی هواداران فوتبالی باشد.

در این دوئل عالی ارلینگ هالند پسر طلایی دورتموند با ژان کلر تودیبو مدافع قرضی بارسلونا در ترکیب شالکه برابر هم صف آرایی خواهند کرد.

اگرچه در حال حاضر بازی بایرن و دورتموند دربی کلاسیک آلمان است که توجه جهان را به خود جلب می‌کند ولی یکی دربی روهر "مادر همه دربی‌ها" در این کشور است. امروز هواداران مجبور هستند این بازی را از طریق تلویزیون تماشا کنند زیرا بوندس‌لیگا به دلیل شیوع کرونا ویروس پشت درهای بسته انجام می‌شود.

دربی امشب در ورزشگاه خاموش میان دورتموند و شالکه برگزار می‌شود و احساسات کمتری را بیدار می‌کند اما روی دیگر سکه این بازی می‌تواند رقابت تاریخی و پر اهمیت ورزشی باشد. ارلینگ هالند (12 گل در 11 بازی در تمامی رقابت‌ها)، جیدون سانچو و دیگر چهره‌های ترکیب لوسیان فاوره می‌دانند که آنها نباید شکست بخورند زیرا فاصله شان با بایرن در صدر 4 امتیاز است و شالکه ششم جدول می‌باشد و اما در آخرین رده جایگاه اروپایی بازی می‌کند.

 

توجه مارکو رئوس

کاپیتان دورتموند قادر به بازی نیست زیرا در حالی که از آسیب دیدگی بهبود می‌یابد اما دیروز گفت: "این که بازگشت بوندس لیگا به معنای بازگشت عادی نیست کروناویروس شکست نخورده است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала