Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لغو لوشامپیونه تصمیم عجولانه ای بود؛ لیگ ها تا ماه آگوست به پایان میرسد

© AFP 2023 / Aris MessinisПрезидент УЕФА Александр Сеферин
Президент УЕФА Александр Сеферин - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الكساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا معتقد است تصمیم لغو کامل فصل 2019/20 فوتبال فرانسه با توجه به حضور دو تیم این لیگ در رقابت های لیگ قهرمانان، کاملا عجولانه گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در فرانسه دولت این کشور هفته گذشته قهرمانی تیم فوتبال پاریسن جرمن را اعلام و پرونده این فصل فوتبالی رقابت های لوشامپیونه را با لغو مسابقات، بست.

اما یک مشکلی که وجود دارد این است که دو تیم فرانسوی یعنی پی اس جی و لیون هنوز درگیر رقابت های لیگ قهرمانان این فصل هستند.

پی اس جی با حذف دورتمند به یک چهارم صعود کرده و لیون هم بازی رفت مقابل یووه را در خانه با یک گل برده است و منتظر دیدار برگشت برای صعود است.

حالا رئیس یوفا با بیان این که نباید رقابت های لیگ فرانسه لغو میشد، نگران حضور دو تیم فرانسوی در رقابت های لیگ قهرمانان است.

وی در این خصوص گفت: "این عقیده شخصی من است که مسابقات خیلی زود لغو شد. به نظرم تصمیم خوبی نبود، اگر کمی صبر میکردند زمان همه چیز را عادی میکرد و احتمال برگزاری مسابقات فراهم میشد.

"ولی در نهایت این تصمیمی است که دولت گرفته است و باشگاه ها چه می توانند انجام دهند؟ فقط به این تصمیم احترام می گذارند."

وی افزود: "ما دو باشگاه فرانسوی در لیگ قهرمانان اروپا داریم." و اکنون آنها تا آگوست قرار نیست بازی کنند.

"دولت فرانسه در این قسمت هیچ مشورتی با ما نکرد. با این حال من نگران وضعیت دو تیم پی اس جی و لیون هستم و نمیدانم که آنان در صورتی که بازی نمیکنند میتوانند آماده حضور در مسابقات شوند یا خیر. آنها هم میتوانستند مسابقات را به پشت های درهای بسته برگزار کنند.

با این حال چفرین تایید میکند که لیگ های اروپایی از جمله قهرمانان و یورو لیگ به صورت حتمی برگزار و به کار خود پایان خواهد داد.

وی گفت: "ما در این راستا برنامه ای داریم، اما اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش رود، رقابت های اروپایی در ماه آگوست به پایان می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала