پیش‌بینی دیابت برای افراد مبتلا به کرونا

© Depositphotos.com / Ginasandersپیش‌بینی دیابت برای افراد مبتلا به کرونا
پیش‌بینی دیابت برای افراد مبتلا به کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در طی یک مطالعه مشخص نموده‌اند که بیماران مبتلا به COVID-19 احتمال دارد پس از بهبودی به مرض " دیابت" مبتلا شوند

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دریافتند که بیمارانی که در سالهای 2002-2003 مبتلا به SARS "بیماری سندروم تنفسی خاور میانه" بودند، 12 سال پس از بهبودی به دیابت مبتلا شدند.

تیم بزرگی از دانشمندان به سرپرستی هوینونگ چن از بیمارستان تیانجین فاش کردند که با گذشت 12 سال بیماریهای مختلفی به عنوان مثال ، افزایش حساسیت ریه ها به عفونت های مختلف، تومورها ، مشکلات قلبی عروقی و اختلال در متابولیسم گلوکز و لیپیدها در چنین بیمارانی کشف شد.

عوامل اساسی امراض سرطان، دیابت و زوال عقل کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
راۀ فرار از امراض سرطان، دیابت و زوال عقل کشف گردید

رابطه بین بیماری "سندروم تنفسی خاورمیانه و بیماری های دیگر، قبلاً توسط متخصصان بخش غدد درونریز بیمارستان پونگ تونگرن نیز تأیید شده بود.

در این مطالعه ، دانشمندان اظهار داشتند كه کرونا ویروس ها باعث تغییر در عملکرد آنزیم 2 آنژیوتانسین در اندامهای مختلف می شوند. چنین آنزیم گیرنده و محل ورود برخی از ویروسهای کرونا از جمله SARS و SARS-CoV-2 است.

این انزایم تقریباً در تمام بافتهای بدن انسان یافت می شود، اما تعداد کافی از آن‌ها در قسمت غدد درونی پانکراس تجمع می‌کند.

در نتیجه معلوم شد که SARS به این قسمت از لوزالمعده آسیب می زند و سلولهای آن  باعث تولیدهورمون انسولین می‌شود.هورمون  انسولین سطح گلوکز خون را تنظیم می کند.

دانشمندان اظهار داشتند كه بنا بر همین دلیل ، برخی از بیمارانی به نوع جدیدی كرونا ویروس مبتلا شده‌اند در آینده می‌توانند به دیابت قندی وابسته به انسولین مبتلا شوند.

کارشناسان روسی نیز ارتباط بین کرونا ویروس و شروع دیابت را رد نکردند، اما آنها می‌گویند که صحبت درباره رابطه حتمی میان  COVID-19 و اختلالات متابولیک هنوز زود است.

پیش از این گفته شد که  افراد مبتلا به دیابت نه‌تنها احتمال بیشتری دارد به عفونت‌های تنفسی مبتلا شوند، بلکه شدت عفونت‌های تنفسی در آنها بیشتر است. این افراد شش برابر احتمال بیشتری دارد برای ابتلا به آنفلوآنزا یا عفونت‌های شبه آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شوند. همچنین، آنها نسبت به افرادی که دیابت ندارند، چهار تا پنج برابر احتمال بیشتری دارد به بیماری سل مبتلا شوند و افزون بر این، احتمال بیشتری دارد مرگ ناشی از ذات‌الریه یا عفونت‌های آنفلوآنزا را تجربه کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала