ارگ: طالبان مانع اصلی صلح و عامل تداوم خشونت در افغانستان هستند

© Photo / M.Naderiارگ: طالبان مانع اصلی صلح و عامل تداوم خشونت در افغانستان هستند
ارگ: طالبان مانع اصلی صلح و عامل تداوم خشونت در افغانستان هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: طالبان به گونه های مختلف پشت اکثر حمله‌ها و خشونت‌ها در کشور قرار داشته و به آسانی نمی‌شود این گروه را تبرئه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که ملت و دولت جمهوری اسلامی افغانستان طالبان را مانع اصلی روند صلح و ادامه‌ی خشونت‌های موجود در کشور می‌دانند.

وی در رشته توییتی  اظهار داشت: طالبان با فراهم سازی بستر مطمئن برای انجام فعالیت های هراش افکنانه برای سایر گروه‌های تروریستی، نمی‌تواند از این جنایات شانه خالی کند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان  بیان داشت: این گروه به گونه های مختلف پشت اکثریت حمله‌ها و خشونت‌ها در کشور قرار داشته و به آسانی نمی‌شود این گروه را تبرئه کرد.

صدیقی اظهار داشت: طالبان بارها خواست مردم و جامعه جهانی برای تامین آتش بس و آغاز گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را رد کرده است.

وی افزود که دولت افغانستان هیچ وقت از روند صلح عقب نشینی نکرده بلکه برای برقراری یک صلح پایدار و با عزت در کشور متعهد بوده و گام‌های اساسی را نیز برداشته است.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد: به اين زودي و عجله نمی توان گروه طالبان را از دست‌داشتن در حمله های خونین برائت داد. حمله بر شفاخانه 100 بستر در کابل نیاز به تحقیقات بیشتر دارد و نهاد‌های امنیتی روی آن کار می‌کنند.

گفتی است که 23 ثور ، روز خونینی در افغانستان بود که با حملات مهاجمان به مسجد، بیمارستان، زایشگاه و آیین تشییع جنازه در مناطق مختلف صورت گرفت و حداقل بیش از 60 شهید و زخمی برجای گذاشت.

ساعت 10 پیش از ظهر سه شنبه 23 ثور مهاجمان مسلح با سلاح‌های سبک و سنگین به یک بیمارستان و زایشگاه در منطقه ۱۳ در غرب شهر کابل حمله کردند.

مهاجمان با شلیک به زنان باردار و نوزادان در زایشگاه، شماری از آن‌ها را شهید و تعدادی را هم زخمی کردند.

با این حال، طالبان در اعلامیه ای دست داشتن در حملات خونین روز سه شنبه در افغانستان را رد کرد و گفت که حلقاتی در حکومت افغانستان در این حملات دست داشتند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала