Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اعتراض باشگاه‌های سویدنی به برگزار نشدن لیگ

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه مارکانا - برزیل
ورزشگاه مارکانا - برزیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه‌های فوتبال سویدن دولت شان را متهم می‌کنند که آنها را از انجام بازی‌ فوتبال باز می‌دارد.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاه‌های برتر فوتبال سویدن مقامات بهداشتی این کشور را به ممنوعیت از انجام بازی متهم کرده‌اند در حالی‌که دولت می‌خواهد مانع رشد کوید 19 شود.

لیگ برتر فوتبال سویدن  به خاطر برگشت در 14 جون آماده می‌شود اما تا کنون برگزار کنندگان آن چراغ سبز از سازمان بهداشت عمومی دریافت نکرده است زیرا آنان نگران جمع شدن هوداران در خارج از ورزشگاه‌ها هستند.

تیم‌های معترض روز جمعه در بیانیه‌ای گفتند: "ما باور داریم که مسؤلیت بزرگی را به عهده گرفته‌ایم که بتوانیم مانع گسترش ویروس شویم و همچنان تجارت خود را انجام دهیم اما نمی‌توانیم تماشاگر باشیم که این کار روی ورزش تأثیر بگذارد."

در همین حال کشور اسکاندیناوی در برابر شیوع این ویروس به گونه تحمیلی قرنطینه سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته بود اکنون تصمیم گرفته بسیاری از مکاتب و مشاغل را باز نگه دارد.

هفته گذشته لیگ برتر در جزایر فارو آغاز به کار کرد و کشورهای ناروی، فنلند و دانمارک هم تاریخ موردنظر شان برای شروع دوباره فوتبال را اعلام کردند ولی باشگاه‌های سویدنی هنوز مطمئن نیستند که چه زمانی به میادین بر می‌گردند.

آنها دو پروتکل جداگانه ارائه داده‌اند (یکی برای تمرین و دیگری برای انجام بازی‌ها پشت درهای بسته) که این اقدامات برای اطمینان از بازگشت ایمن ورزش است. آنها همچنین تأکید می‌کنند که در سایر بخش‌های جامعه سویدن زندگی به صورت عادی جریان دارد.

باشگاه‌ها در ادامه بیانیه‌ای شان آورده‌اند: "مراکز خرید و رستوران‌ها مجاز هستند تا زمانی که طبق خواست مسؤلان پیش بروند باز بمانند. اما در حال حاضر فوتبال برتر نمی‌تواند 11 بازی باقی‌مانده را برگزار نماید. منطق آن در کجاست؟"

این در حالیست که آندرس تینیلی اپیدمیولوژیست ارشد سویدن که به دلیل رویکرد در نظر گرفته شده برای مبارزه با کرونا شناخته می‌شود بر این باور است که بازی‌های سطح بالا بدون خطر شیوع بیماری نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала