اینبار عراق، هشدار نماینده عراقی درباره فرود بالگردهای ناشناس در مناطق حضور داعش

© Sputnik / Igor Ageyenko /  مراجعه به بانک تصاویر اینبار عراق، هشدار نماینده عراقی درباره فرود بالگردهای ناشناس در مناطق حضور داعش
اینبار عراق، هشدار نماینده عراقی درباره فرود بالگردهای ناشناس در مناطق حضور داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که موضوع فرود بالگردهای ناشناس در افغانستان از چند سال بدینسو مطرح بود، اما اینبار یک عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق گفته است، که در برخی مناطق حضور داعش مدت‌هاست که فرود بالگردها و هواپیماهای ناشناس گزارش می‌شود.
نگرانی روسیه از نشست هلیکوپترهای ناشناس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی روسیه از نشست هلیکوپترهای ناشناس در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «جاسم الجباره» عضو کمیسیون امنیت ملی و دفاع پارلمان عراق امروز (شنبه) از فرود هواپیماهای باری و بالگردهای ناشناس در مناطق حضور تروریست‌های داعش خبر داد.

او به وبگاه المعلومه گفت، که این هواپیماها و بالگردها در مناطق ولایت صلاح‌الدین، نینوی و دیالی فرود آمده‌اند و دولت عراق باید هرچه سریعتر هویتشان را مشخص کند.

الجباره تأکید کرد، که افراد محلی بارها فرود این بالگردها را دیده‌اند؛ اما هویت سرنشینان بالگرد و این که وابسته به کدام گروه یا کشور است، مشخص نیست. به گفته وی مناطقی که این هوپیماها و بالگردها در آن‌جا فرود می‌آیند، مناطق حضور تروریست‌های داعش است و جنگنده‌های عراقی هر از گاهی اقدام به بمباران این مناطق می‌کنند.

این نماینده پارلمان، فرود پیوسته این بالگردها را یادآور حمایت کشورهای غربی به ویژه امریکا از تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۴ دانست و گفت که باید مشخص شود چه طرفی به تروریست‌ها سلاح می‌رساند. 

چهارشنبه هفته گذشته «استین گرونشتات» فرمانده نیروهای نروژی مستقر در عراق مدعی شد گروه تروریستی داعش در حال انتقال از سوریه به داخل عراق است. روز پنجشنبه نیز چند تروریست داعشی که توسط ارتش سوریه در منطقه بیابانی سوریه دستگیر شدند اعتراف کردند که حملات تروریستی خود در سوریه را با هماهنگی نظامیان آمریکایی انجام می‌دادند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این در افغانستان هم بالگردهای ناشناس در مناطق که گروه های تروریستی حضور داشتند، فرود می آمدند، که مقام های روسیه چندین بار در این باره از امریکا و کشورهای دیگر خواستار روشنی این موضوع شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала