داعش: بسیاری از عملیات‌ها در سوریه را با هماهنگی امریکایی انجام می‌دادیم

© Sputnikداعش: بسیاری از عملیات‌ها در سوریه را با هماهنگی امریکایی انجام می‌دادیم
داعش: بسیاری از عملیات‌ها در سوریه را با هماهنگی امریکایی انجام می‌دادیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش سوریه طی عملیاتی امنیتی در منطقه «البادیه»، چند تروریست وابسته به داعش را دستگیر کردند و آنها در جریان بازجویی، اعتراف کردند که عملیات‌های تروریستی خود در این کشور را با هماهنگی نیروهای امریکایی انجام می‌دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا)، ارتش سوریه طی یک عملیات امنیتی و با همکاری مردم در منطقه صحرای سوریه (البادیه)، کمینی بر اعضای یک گروهک وابسته به داعش نصب کردند که در نتیجه آن سه تروریست کشته و 3 نفر دیگر بازداشت شدند.

این سه تروریست در اعترافات خود که از تلویزیون سوریه پخش شد، اعلام کردند که بسیاری از عملیات‌های تروریستی، خواه قتل و کشتار، اعدام، ربودن و تخریب اموال عمومی و خصوصی را از طریق هماهنگی سرکرده‌های داعش و نظامیان امریکایی مستقر در منطقه «التنف» در مرز سوریه با اردن انجام می‌دادند.

این تروریست‌ها با بیان این که دستورات عملیات‌های تروریستی و اهداف این عملیات‌ها از سوی نظامیان امریکایی در التنف صادر می‌شد، خاطرنشان کردند که نظامیان امریکایی به «حسن علقم الجزراوی» یکی از سرکرده‌های داعش دستور می‌دادند که عناصر این گروهک نیروهای ارتش سوریه را در منطقه «تدمر» و فرودگاه «تی‌فور» و میدان‌های نفتی نزدیک شهر تدمر هدف قرار دهند.

این تروریست‌ها همچنین به هماهنگی میان سرکرده‌های داعش با سرکرده گروهک «مغاویر الثوره»- از شاخه‌های تشکیلات موسوم به «ارتش آزاد»- و همچنین با گروه‌ «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)- که مورد حمایت امریکایی‌ها هستند- خبر داد.

یکی از این تروریست‌ها به مذاکرات میان گروه‌های دموکراتیک سوریه با داعش در الرقه اشاره کرد و گفت: «ما در هر عملیاتی که با اطلاع امریکایی‌ها انجام می‌شد با نیروهای دموکراتیک سوریه هماهنگ می‌کردیم. یک بار که الرقه به سمت دیر الزور می‌رفتیم چند موتری امریکایی و چند موتری نیروهای دموکراتیک محافظ ما بودند و همزمان 4 فروند هلیکوپتر از ما پشتیبانی هوایی می‌کرد».

تروریست‌ها گفتند که پایگاه التنف جای امنی برای تروریست‌های داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) بوده و آنها نیازمندی‌ها خود را از این منطقه تامین می‌کردند و حتی اگر کسی مجروح می‌شد برای درمان به آنجا منتقل می‌شد. آنجا پناهگاه داعش بود و در مواردی که ارتش داعش را در منطقه‌ای محاصره می‌کرد و عناصر آن قادر به بازگشت به آنجا نبودند به پایگاه التنف می‌رفتند و چند هفته‌ای در آنجا مستقر می‌شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала