درمان تومورهای مغزی با ایمنی درمانی

© Depositphotos.com / Sudok1 درمان تومورهای مغزی با ایمنی درمانی
درمان تومورهای مغزی با ایمنی درمانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسی راهی برای درمان تومورهای مغزی با ایمونوتراپی پیدا کردند.
خطرناکترین غذاها برای مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان
خطرناکترین غذاها برای مغز انسان

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی میشینوح جراح مغز و اعصاب و یکی از مدیران این پروژه به تاریخ 16 ماه می سال روان گفت: دانشمندان پژوهشگاه آسیب شناسی و ارتوپدی با همکاری دانشمندان انستیتوت تحقیقات بنیادی و ایمنی شناسی بالینی، روشی جدیدی را برای درمان تومورهای بدخیم مغزی با استفاده از واکسین ویژه درست کرده اند.

به گفته این متخصص، وظیفه ایمنی، به ویژه شناخت و تخریب سلولهای توموری است، اما درباره تومورهای داخل مغزی (گلیوما)، قدرت سیستم ایمنی بدن کافی نیست.

میشینوف توضیح داد: واکسین به شما اجازه می دهد سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و شناخت سلولهای تومور را با سیستم ایمنی بدن بهبود ببخشید. وی افزود، که این دارو بخشی از یک درمان جامع خواهد بود.

وی تصریح کرد: این واکسین برای هر بیمار ایجاد می شود. برای انجام این کار، آنها خون او را گرفته و سلولهای ایمنی لازم در آن را "کشت" می کنند. سپس واکسین حاصل از بدن دوباره وارد بدن می شود.

یادآوری می کنیم، که ایمنی درمانی یا ایمونوتراپی (انگلیسی: Immunotherapy‎) یک روش درمانی برای برخی بیماری‌ها از جمله سرطان است که با تحریک یا سرکوب پاسخ سیستم ایمنی عمل می‌کند. برخی اینترلوکین‌ها، سیتوکاین‌ها و کموکین‌ها در این روش درمانی بکار رفته‌اند. تحریک سیستم ایمنی برای درمان سرطان و برخی انواع نقص سیستم ایمنی بکار رفته است. سرکوب سیستم ایمنی در درمان آلرژی، رد پیوند اعضا و... آزموده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала