عدم پرداخت معاش داکتران را به اعتصاب واداشت

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستانعدم پرداخت معاش داکتران را به اعتصاب واداشت
عدم پرداخت معاش داکتران را به اعتصاب واداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از کارمندان صحی شفاخانه تداوی بیماران کرونا در هرات از آنچه پرداخت نشدن معاشات شان در سه ماه اخیر می‌گویند دست به اعتصاب کاری زده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این کارمندان که شامل داکتران، پرستاران و کارمندان خدماتی می‌شوند می‌گویند که در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند و اگر تنخواه شان پرداخت نشود به اعتصاب شان ادامه خواهند داد.

گسترش ویروس کرونا به دلیل کمبود امکانات در دفاتر دولتی  ولایت هرات - اسپوتنیک افغانستان
گسترش ویروس کرونا به دلیل کمبود امکانات در دفاتر دولتی  ولایت هرات

جلال عظیمی، یکی از این اعتصاب‌کننده‌گان گفت: «معاش برای ما نمی‌دهند؛ دل ما از کار سرد شده و این بدلیل بی کفایتی مسوولان است».

تواب، داکتر در این شفاخانه نیز افزود: «برخی آمده‌اند برایم گفتند که داکتر صاحب صد افغانی نداری برای ما بدهی؟ یعنی وضعیت شان تا این حد خراب است. حالا می‌گویند مشکل در کد وجود دارد، این حرف‌ها یعنی چی؟ ما به‌زودترین فرصت معاش خود را می‌خواهیم».

در همین حال کسانی که از اعضای خانواده‌های شان در این مرکز بستری استند می‌گویند که بیماران شان به مراقبت‌های جدی نیاز دارند و اعتصاب داکتران سبب به خطر افتاد جان بیماران می‌شود.

عبدالسمیع، برادر یکی از بیماران بیان داشت: «این‌ها اگر اعتصاب کنند و داخل شفاخانه نروند... خدای نخواسته خیلی از مریض‌ها تلف می‌شوند».

عثمان، از نزدیکان بیمار کرونا نیز افزود: «مریض ما تلف می‌شود خدای نکرده اگر ده دقیقه  رسیده‌گی نکنند. این‌ها شب و روز با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند با وجودی که مرگ آن‌ها را تهدید می‌کند».

مسوولان در ریاست صحت‌عامه هرات کندی در روند تدارکات را علت عمده تاخیر در پرداخت معاشان این کارمندان می‌گویند.

محمد رفیق شیرزی، سخن‌گوی ریاست صحت عامه هرات اظهار داشت: «پرداخت چهل میلیون معاشات کارمندان ما آغاز می‌شود. به علت زمان‌گیر بودن پروسیجرهای اداری یک کمی تاخیر صورت گرفته و امیدواریم به‌زودی این مشکل حل شود و کارمندان را به خویشتن داری دعوت کردیم».

هم‌اکنون بیش از 400 داکتر و کارمند خدماتی در شفاخانه‌های کووید «یک» و کووید «دو» در هرات سرگرم کار استند که آنچه‌که خودشان می‌گویند از آغاز کار تاکنون تنخواه شان را دریافت نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала