کرونا در هند/ تعداد مبتلایان در این کشور از چین پیشی گرفت

© AFP 2023 / Str تعداد مبتلایان به کرونا در هند از چین پیشی گرفت
 تعداد مبتلایان به کرونا در هند از چین پیشی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت هند، با ثبت سه هزار و 970 مورد ابتلا جدید به کرونا در بیست وچهار ساعت گذشته در این کشور،آمار مبتلایان به این ویروس به 85 هزار و 940 هزار نفر رسید که به این ترتیب تعداد مبتلایان به COVID-19 از چین فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های هند اعلام کرده است، که دو روز پیش از پایان دوره سوم قرنطینه سراسری هند و آغاز قرنطینه چهارم، آمار ابتلای به کرونا در هند از آمار رسمی چین فراتر رفت. هند در ده روز گذشته به طور متوسط بیش از 3 هزار و 500 مورد ابتلا به کرونا را در روز به ثبت رسانده است.

همچنین بیش از 2 هزار و 752 نفر در هند قربانی ویروس کرونا شده‌اند.

بحران کرونا در هند؛ بیش از 3 هزار 900 مبتلا در یک شبانه‌روز - اسپوتنیک افغانستان
بحران کرونا در هند؛ بیش از 3 هزار 900 مبتلا در یک شبانه‌روز

ایالت‌های ماهاراشترا، تامیل نادو، دهلی، گجرات و راجستان، در میان ایالت‌های این کشور، دارای بیشترین آمار ابتلا به این بیماری هستند.

در همین حال، در بیست و چهار ساعت گذشته، چین که ویروس کرونا برای اولین بار در این کشور منتشر شد، تنها 8 مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است.

بر اساس آمار رسمی چین، این کشور تاکنون 82 هزار و 941 مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است. همچنین 4 هزار و 633 نفر در چین بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

هند با جمعیت بیش از 1. 3 میلیارد نفر در تلاش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام   COVID-19از ماه دسامبر سال گذشته میلادی در ولایت هوبی چین شیوع یافت.

مرکز ثبت آمار کرونا در دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به 4 میلیون و 542 هزار و 347 نفر رسید.

به گزارش این مرکز، تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در جهان نیز به 307 هزار و 666 نفر رسیده است. آمریکا با یک میلیون و 442 هزار و 824 مبتلا و 87 هزار و 530 مورد تلفات همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала