شورای امنیت: طالبان و داعش روابط منظم و دوامدار دارند

© Photo / Government Media and Information Centerجاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی
جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی کشور در واکنش به اظهارات نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی آمریکا برای صلح افغانستان که اخیرا گفته است طالبان و داعش دشمنان یک‌دیگر هستند، می‌گوید که این دو گروه تروریستی باهم روابط منظم و دوامدار دارند.

 به گزارش اسپوتنیک،ر شورای امنیت ملی می گوید، توقع افغانستان از شریکان و متحدین اش این است تا به مخالفین و تروریستانی که به گونه روزمره غیرنظامیان را در افغانستان می کشند، برائت ندهند.

 جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت امروز شنبه(27) در یک نشست خبری گفت، طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی که در افغانستان فعالیت می کنند، هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند؛ آن ها به گونه مشترک ضد مردم افغانستان حمله می کنند.

صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارگ به اظهارات خلیلزاد درباره تاخیر در روند صلح

فیصل تاکید کرد: “آن ها وحشت خلق کرده و وحشی اند؛ نباید القاب خوب و بد برای آنان استفاده شود؛ همه آن ها تروریست اند و باید به دید تروریست نگاه شود”.

سخنگوی شورای امنیت در واکنش به  اظهارات زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان که اخیرا گفته است طالبان و داعش دشمنان یک‌دیگر هستند، گفت که این دو گروه تروریستی باهم روابط منظم و دوامدار دارند و گروه داعش در مناطقی فعالیت دارد که طالبان آن مناطق را ناامن کرده ‌است.

فیصل خاطرنشان کرد، در صورتی که خلیلزاد اسنادی از حمله داعش بر شفاخانه صد بستر دشت برچی و مراسم خاکسپاری ننگرهار دارد، آن را با دولت و مردم افغانستان شریک کند.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی همچنان افزود که گروه طالبان و همکاران تروریست آن در جریان یک هفته گذشته در 21 ولایت، 79 غیرنظامی را کشته و 218 تن دیگر را زخمی کرده اند.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد روز جمعه(26 ثور) به خبرنگاران گفته است: “ما به این باوریم که داعش و طالبان دشمنان دیرین یکدیگر اند و طالبان در جنگ با داعش نقش مهمی بازی کردند. البته حکومت افغانستان همچنان نقشی مهمی داشت”.

خلیلزاد تاکید کرده که حملات اخیر بر شفاخانه ای در کابل و مراسم جنازه در ننگرهار، کار داعش بود؛ داعش مخالف صلح است و به همین خاطر از طالبان و حکومت افغانستان می خواهد وارد بازی داعش نشوند، بلکه در برابر آن همکاری کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала