واکنش سوریه به گزارش‌ها در خصوص استعفای بشار اسد

© AP Photo / SANA واکنش سوریه به گزارش استعفای بشار اسد
 واکنش سوریه به گزارش استعفای بشار اسد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر جنبش موسوم به " دیپلماسی مردم سوریه" به گزارش مخالفان مبنی بر استعفای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمود افندی دبیر جنبش موسوم به " دیپلماسی مردم سوریه"  در خصوص برخی گزارش ها مبنی بر استعفای رئیس جمهور این‌ کشور گفت: مخالفان رئیس جمهور فقط آروزی خود را به عنوان یک واقعیت تصور می‌کنند. افندی گفت: " برای آنها هیچ وسیله دیگری باقی نمانده است."

دبیر جنبش موسوم به دیپلماسی مردم سوریه خاطرنشان كرد كه مخالفان پیش از این دولت بشار اسد را به "بمباران" متهم كرده بودند و هم اكنون استفاده از پیام های خود را برای تبلیغ برنامه خود آغاز كرده است.

این سیاستمدار خاطرنشان کرد: مخالفان از وقت استفاده می‌کنند، زیرا توجه همه دنیا به موضوعات دیگر متمرکز است. افندی تأکید کرد: "همه دنیا، روسیه، ایالات متحده و همچنان کشور های اروپا در حال مبارزه با ویروس هستند. آنها وقت برای سرنوشت اسد ندارند."

وزیر خارجه پیشین ترکیه: ترکیه به دنبال استعفای بشار اسد است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پیشین ترکیه: ترکیه به دنبال استعفای بشار اسد است

وی همچنین گفت که روسیه همیشه  موضع گیری خود در مورد اینکه "سرنوشت" اسد در دست مردم است را حفظ نموده. وی گفت: "بعید است روسیه و به ویژه ایران از این موقعیت فاصله بگیرند. ممکن است ترکیه در مورد استعفای اسد بحث کند. "

به گفته افندی ، سرنوشت اسد تنها پس از تقویت دولت در سراسر سوریه و تنها از طریق انتخابات و کار کمیته قانون اساسی مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل قابل تصمیم گیری است.

   پیش از این شماری از رسانه‌ها گزارش داده بودند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه به زودی استعفا می‌دهد، گفته می شود این سوال اکنون توسط روسیه، ایران و ترکیه مورد بحث قرار گرفته است، هر چند که تاکنون این موضوع را هیچ کس به طور رسمی تائید نکرده است.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارچ 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала