استقبال ایران از امضای توافق نامه بین غنی و عبدالله

© وزارت خارجه ایراناستقبال ایران از امضای توافق نامه بین غنی و عبدالله
استقبال ایران از امضای توافق نامه بین غنی و عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران با استقبال از امضای توافق بین رهبران افغانستان آمادگی این کشور را برای کمک به روند گفت و ‌گوهای سیاسی میان افغانستانی و ادامه روند همسویی گروههای افغانستان به شمول طالبان اعلام کرد.
غنی: ما نشان دادیم که بدون میانجی‌گری خارجی‌ها به توافق رسیده می‌توانیم - اسپوتنیک افغانستان
غنی: ما نشان دادیم که بدون میانجی‌گری خارجی‌ها به توافق رسیده می‌توانیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) با استقبال و ابراز خرسندی از امضای توافق نامه بین اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به روند گفتگوهای سیاسی میان افغانستانی و ادامه روند همسویی گروههای افغانستان به شمول طالبان اعلام کرد.

پس از سه ماه کشمکش سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست ‌جمهوری، این دو امروز یک‌شنبه یک توافق سیاسی امضا کردند. 

براساس این توافقنامه، عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه‌ ملی را به عهده می‌گیرد و اعضای تیمش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

در پی بروز اختلاف سیاسی بین غنی و عبدالله پس از انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، وزیر امور خارجه ایران رایزنی هایی را با مقام های افغانستانی و همچنین برخی همتایان خود صورت داد. علاوه بر این محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر خارجه در امور افغانستان سفری به کابل داشت و با مقامات و شخصیت های موثر افغانستان دیدار و به گفت و گو پرداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала