بحران کرونا؛ کمک 600 میلیون دالری جامعه جهانی برای افغانستان

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستانبحران کرونا؛ کمک 600 میلیون دالری جامعه جهانی برای افغانستان
بحران کرونا؛ کمک 600 میلیون دالری جامعه جهانی برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، جامعه جهانی ششصد میلیون دالر تا هنوز کمک رسانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس از آنکه ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، تاکنون جامعه جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان بیشتر از 600 میلیون دالر کمک تعهد کرده‌است. از این میان 100 میلیون دالر را بانک جهانی، 117 میلیون‌ یورو اتحادیه اروپا، 220 میلیون دالر قرضه صندوق بین‌المللی پول، 40 میلیون دالر بانک توسعه آسیاسی، 35 میلیون ایالات متحده امریکا تعهد کرده‌اند.

شفاخانه تداوی بیماران کرونا ویروس در کابل - اسپوتنیک افغانستان
کمک ۴۰ میلیون دالری به دولت افغانستان برای مبارزه با کرونا

از سویی هم در عین حال برخی از کشورهای دیگر چون چین، امارات متحده عربی، ایران و چک نیز ابزارهای بهداشتی به افغانستان کمک کرده‌اند.
نارندرا سنگرو، رییس بانک توسعه آسیایی در افغانستان گفت: «بانک توسعه آسیایی کمک‌های فوری را برای کمک به تلاش‌های دولت در مبارزه با بیماری کوویدنزده تصویب کرده‌است. کمک‌های چهل میلیون دالری به ساخت شفاخانه‌ها و بخش‌های تازه برای بیماری کوویدنزده و ابزارهای بهداشتی به این شفاخانه‌ها و شفاخانه‌های دیگر در کشور کمک خواهد کرد.»
پیش از این وزارت مالیه گفته بود که 29 میلیارد افغانی تعدیلات در بودجه حکومت برای مبارزه با ویروس کرونا به میان آمده‌است اما هنوز نهادهای دولتی از هزینه شدن پول‌هایی‌که برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص یافته‌اند گزارش نداده‌اند.
اعضای کمیسیون مالی مجلس نماینده‌گان می‌گویند که چگونگی تعدیلات بودجه‌یی و هزینه شدن پول‌ها از سوی حکومت پرسش برانگیز استند.
وحید مجروح، معین وزارت صحت عامه نیز بیان داشت: «پنجاه میلیون یورو اتحایه اروپا تهعد کرده‌است هنوز بحث تخنیکی روی آن ادامه دارد که در کدام کیتها مصرف می‌شود.»
مجموع آمار ویروس در افغانستان به 6402 رویداد رسید. از این جمع تا کنون 168 تن از اثر این بیماری از بین رفته و 745 تن صحت یاب گردیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала