خلیلزاد: ما از سازش دو رهبر استقبال می کنیم

© فیسبوک داکتر عبدالله خلیلزاد: ما از سازش استقبال می کنیم
خلیلزاد: ما از سازش استقبال می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان از امضای توافق نامه میان رئیس جمهور و رئیس شورای مصالحه افغانستان استقبال و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.
مایک پمپئو: از توافق میان غنی و عبدالله خوشحالم - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو: از توافق میان غنی و عبدالله خوشحالم

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان در تویترش درباره امضای توافق نامه صلح میان محمد اشرف غنی رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان نوشت: پس از مدتی طولانی میان رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله توافق برای یک دولت فراگیر به میان آمد، که در آن داکتر عبدالله رهبر روند صلح می باشد. طرح کلی این مصالحه به مدت 10 هفته در جریان بود. ما از این سازش استقبال می کنیم و برای آنها آرزوی موفقیت در دولت جدید را داریم.

او در ادامه نوشته است، که ایالات متحده امریكا برای مشاركت با دولت جدید در پروسه صلح كه جنگ را پایان دهد، همکاری می کند. این روند باید مبتنی بر اجرای به موقع تعهدات انجام شده تا به امروز باشد. هر دو رهبر نباید اشتباهاتی را که در زمان حکمرانی شان در دوره مذاکرات انجام داده تکرار کنند. زیرا افغانستانی ها با این دولت مذاکره می کنند.

او در پایان پیامش خاطر نشان کرده است، که زمان آن فرا رسیده است که عزم و اراده مردم افغانستان و جهان را جدی بگیریم تا سرانجام شاهد پایان این درگیری باشیم. دکتر عبدالله باید با سرعت و فوریت کامل پیش برود و صمیمانه توسط دولت کنونی افغانستان پشتیبانی شود.

یادآوری می کنیم، که پس از سه ماه کشمکش سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست ‌جمهوری، این دو امروز یک‌شنبه یک توافق سیاسی امضا کردند. 

براساس این توافقنامه، عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه‌ ملی را به عهده می‌گیرد و اعضای تیمش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала