سفر امرالله صالح به ننگرهار

© Photo / L Nسفر امرالله صالح به ننگرهار
سفر امرالله صالح به ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محترم امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، به منظور غم شریکی و فاتحه خوانی با خانواده‌های شهدای حملات تروریستی اخیر صبح امروز به ولایت ننگرهار رفت.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با هیئت همراهش حوالی ساعت 8:30 بامداد امروز وارد این ولایت شد.
گفته می‌شود که معاون اول ریاست جمهوری، به منظور غم شریکی و فاتحه خوانی با خانواده‌های شهدای حملات تروریستی اخیر صبح امروز به ولایت ننگرهار رفت.

طالبان در مورد حملات تروریستی کابل و جلال‌آباد: کار بعضی حلقات در حکومت است - اسپوتنیک افغانستان
طالبان در مورد حملات تروریستی کابل و جلال‌آباد: کار بعضی حلقات در حکومت است

یادآوری می‌کنیم که در دو حملۀ خونین در کابل و ننگرهار که چند روز پیش صورت گرفت. در حملۀ نخست بر شفاخانۀ دشت‌برچی در غرب کابل، دست‌کم 25 تن به شمول دو کودک جان باختند. 3 حملۀ کنندۀ انتحاری با لباس نظامی به شفاخانۀ غیرنظامی نسایی ولادی دشت برچی یورش بردند و زنان باردار و درحال زایمان را آماج قرار دادند. اکثر قربانیان زنانی هستند که یا ولادت کرده بودند و یا در انتظار به دنیا آوردن فرزندشان بودند. از این رویداد، 20 کودک نوزادِ بی‌سرپرست برجا مانده است.
همزمان، یک حمله‌کنندۀ وابسته به گروه داعش در ولسوالی شیوۀ ولایت ننگرهار مراسم جنازۀ یک فرمانده پیشین خیزش مردمی را هدف قرار داد و 32 تن را کشت و بیشتر از 100 تن دیگر را زخمی ساخت. گروه داعش بی‌درنگ مسوولیت هردو رویداد مرگبار تروریستی را برعهده گرفت.
حمله به شفاخانه، هدف قراردادن بیماران و زنان باردار و کودکان نوزاد، خشم و انزجار عمومی را در پی داشته است. مقامات دولت افغانستان تلاش ورزیدند که
مسوولیت حملات تروریستی اخیر را به عهدۀ طالبان اندازند. چنانچه اشرف‌غنی دستور از سرگیری حمله به مواضع طالبان داد. صالح و دانش معاونین ریاست جمهوری نیز از همکاری داعش و طالبان در حملات خونین سه شنبه سخن زدند.
اما تحریک طالبان در دقایق نخستین رویدادها، این حملات را نکوهش کرد و آن را کار کسانی دانست که مخالف موفقیت روند صلح و مذاکرات بین‌الافغانی هستند. طالبان در بیانه‌یی گفت که این حملات در «مهمان‌خانۀ استخبارات ادارۀ کابل به‌گونۀ مشترک با داعش» راه‌اندازی شده است. طالبان مدعی هستند که این حملات به هدف تخریب پروسۀ صلح، ناکام‌سازی تلاش‌های بین‌المللی و تحریک افکار عامه در برابر آنان صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала