واکنش چین به قیودات امریکا در مقابل Huawei

© REUTERS / Toby Melvilleشرکت هواوی
شرکت هواوی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین مخالف محدودیت های ایالات متحده در زمینه تهیه تراشه های کمپیوتر های هواوی را مورد انتقاد شدید قرار داده تاکید کرد که از هواوی حمایت می نماید.

به  گزارش اسپوتنیک، وزارت تجارت چین خبر داده است که چین کاملاً با اقدامات جدید کنترل صادرات ایالات متحده در تأمین تراشه های کمپیوتر مخالف می باشد.

 هوآوی قاتل» یوتیوب و دیگر خدمات گوگل - اسپوتنیک افغانستان
هواوی "قاتل» یوتیوب و دیگر سرویس های گوگل

در این بیانیه آمده است: "چین به قوانین جدید کنترل صادرات ایالات متحده برای شرکت هواوی توجه کرده است و به شدت مخالف  آن می باشد".

براساس این سند ، "امریكا از نیروهای ملی به بهانه امنیت ملی استفاده می نماید و از اقدامات كنترل صادرات سوءاستفاده می كند و به این شکل می خواهد متواتر به چیم فشار وارد می كند و كشورهای دیگر را نیز تحریک می كند". در این بیانیه آمده است: "این نقض اصول بازار و رقابت منصفانه، قوانین تجارت بین الملل و روابط اقتصادی، یک تهدید جدی امنیتی برای زنجیره های تولید جهانی است. این نه تنها منافع چین و ایالات متحده، بلکه منافع سایر کشورها را نیز نقض می کند".

در این گزارش آمده است: "چین از ایالات متحده خواسته است که عاجل اقدامات نادرست را متوقف كنند و شروع به ایجاد شرایط برای تجارت عادی و همکاری بین نهادهای اقتصادی [چین و امریكا" كنند. "

هواوی، قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان
هواوی، قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین

در این سند آمده است: "چین تمام اقدامات لازم را برای حمایت از منافع قانونی شرکت های چینی انجام خواهد داد."

بیروی صنعت و امنیت وزارت تجارت ایالات متحده که مسئول کنترل صادرات می باشد، روز جمعه اعلام کرد که برای شرکت های خارجی که با استفاده از تکنالوژی امریکایی یا نرم افزار تولید نیمه هادی، به مجوزهای ویژه برای تهیه تراشه های کمپیوتر هواوی نیاز دارند، محدودیت های جدیدی لازم خواهد بود. به گفته مایكل پومپئو وزیر امور خارجه امریكا، ایالات متحده "به اعمال محدودیت صادرات در بیشتر تکنالوژی ایالات متحده برای هواوی و شركت های مرتبط كه امنیت ملی و ثبات بین المللی ایالات متحده را تهدید می كنند" ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала