کرونا در چین؛ خطر موج دوم همچنان وجود دارد

© REUTERS / Aly Songکرونا در چین؛ خطر موج دوم همچنان وجود دارد
کرونا در چین؛ خطر موج دوم همچنان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمند سرشناس چینایی در مورد خطر موج دوم در چین گفته که هنوز هم این خطر وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ژونگ نانشان، دانشمند و ویروس شناس چینایی می‌گوید که پس از گسترش ویروس کرونا که در چین به‌طور کلی در کنترول قرار گرفته و به حالت عادی باز می‌گردد، احتمال خطر موج دوم بیماری همه‌گیر در این کشور وجود دارد.

چگونه می‌توانیم از خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟ - اسپوتنیک افغانستان
چگونه می‌توانیم از خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟

وی گفت: چین هنوز هم با خطر موج دوم بیماری کووید- 19 روبرو است.

او می‌گوید: فکر می‌کنم در این مرحله وضعیت مصونیت در برابر کووید-19 در چین خوشبین‌تر از برخی کشورها نیست. بیشتر چینایی‌ها به دلیل سیستم ایمنی ناکافی در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

آقای نانشان با بیان این که از تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در امریکا شوکه شده است، اظهار داشت که دولت‌های غربی این شیوع را جدی نگرفتند و افزود: در برخی از کشورها به اشتباه سعی می‌کنند کرونا را با آنفولانزا مقایسه کنند.

وی گفت که نسبت به چشم انداز ایجاد سریع یک واکسین موثر برای کووید- -19 بدبین است. به گفته وی، در حال حاضر چندین نوع واکسین در چین وجود دارد که تحت آزمایش‌های بالینی قرار می‌گیرند، اما ممکن است که چندین سال طول بکشد تا راه حل مناسب را پیدا شود.

این دانشمند و ویروس شناس چینایی می‌گوید: ما بارها و بارها واکسین‌های مختلفی را آزمایش کرده‌ایم، اما هنوز ما نمی‌دانیم که کدام واکسین برای مقابله با کرونا استفاده شود.

وی با تاکید بر این که در صورت عدم وجود واکسین، حفظ سبک زندگی سالم یک روش موثر برای تقویت ایمنی بدن است، گفت: خودم به‌طور جدی به ورزش می‌پردازد و از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری می‌کند.

در 11 ماه مارچ، سازمان جهانی صحت ویروس کرونا را به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان اعلام کرد. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 4.4 میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-19 مبتلا و کرونا جان بیش از 302 هزار نفر گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала