ایران، چین، پاکستان و روسیه وضع افغانستان را بررسی نمودند

© Sputnik / Tariq Azimکابل
کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده های خاص ایران، چین، پاکستان و روسیه وضع فعلی افغانستان بعد از آشتی رقیب های سیاسی و وضع صلح در این کشور را تحت غور و بررسی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی نماینده ریاست جمهوری در این ارتباط گفت: اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه پیشین، روز یکشنبه توافق نامه سیاسی در مورد تقسیم قدرت را امضا کردند که به اساس آن عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی خواهد بود.

توافقنامه‌ی سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به امضا رسید - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به توافق بین غنی و عبدالله

به اساس بیانیه صادر شده وزارت امور خارجه ایران، نمایندگان چهار کشور"از توافق رهبران دو نیروی سیاسی افغانستان استقبال کرده و ابراز امیدواری کردند که این رویداد مهم باعث تسریع آغاز مذاکرات بین افغانستان شود."

علاوه بر این، ایران، چین، پاکستان و روسیه حمایت خود را از روند صلح افغانستان ابراز داشتند و این نشان می دهد که مذاکرات جامع بین الافغانی تنها راه آشتی برای ملت افغانستان است و همچنین از همه نیروهای سیاسی از جمله طالبان خواستند تا شرایط را برای آغاز زودهنگام مذاکرات مهیا کنند.

شرکت کنندگان در جریان مشورت مربوط به افغانستان همچنین افزودند که خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید منظم و با مسئولیت پذیری صورت بگیرد، به گونه ای که افغانستان در "شرایط انتقالی" دچار مشکلات نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала